|
مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۱۱۷-۱۳۲
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش مدیریتی رؤسای کلانتری در نگهداشت کارکنان پلیس |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: بهکارگیری و استفاده مناسب از نقشهای مدیریتی ضمن صیانت و نگهداشت و دلگرم نمودن کارکنان کلانتریها به تداوم خدمت انتظامی، میتواند موجب ارتقاء انگیزه و بهبود عملکرد کارکنان و مجموعه کلانتری را فراهم ساخته و از آسیبپذیری کارکنان بکاهد. هدف این تحقیق شناسایی و معرفی نقشهای مدیریتی رؤسای کلانتری و چگونگی تأثیر ایفای این نقشها بر نگهداشت کارکنان کلانتری میباشد. روش: روش پژوهش توصیفی و پیمایشی است. در این تحقیق نقشهای مدیریت رؤسای کلانتریها بر اساس نقشهای مدیریتی میتنزبرگ (ارتباطی، اطلاعاتی و تصمیمگیری) تحت عنوان متغیر مستقل و نگهداشت کارکنان به عنوان متغیر وابسته مطرح است. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه محققساخته که برای روایی محتوایی از نظرات خبرگان و اساتید استفاده گردید؛ پایایی آن نیز با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ عدد (9/0=) بهدستآمد. جامعه آماری آن، کارکنان کلانتریهای استان همدان در سال 1378 بوده که با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه با نمونهگیری طبقهای ساده 171 نفر تعیین شد. برای تجزیهوتحلیل دادههای این تحقیق از آزمون رگرسیون تکمتغیره استفاده گردید. یافتهها: یافتهها نشان داد که نقشهای مدیریتی رؤسای کلانتری بر نگهداشت کارکنان موثر است. در بین سه نقش ارتباطی، اطلاعاتی و تصمیمگیری در نگهداشت کارکنان، نقش تصمیمگیری بیشترین تأثیر را داشته است. نتیجهگیری: رؤسای کلانتری باید پیرامون نقشهای مدیریتی آموزش کافی ببینند و به نقش تصمیمگیری در نگهداشت کارکنان توجه ویژه داشته باشند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Managerial Role of Police Commanders on Police Employees’ Retention |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background & Objective: Proper implementation and utilization of managerial roles, while assisting the retention of employees, gives more confidence to police departments' employees to continue their policing activities, and in turn promotes police departments' employees motivation and performance on one hand, and decreases the vulnerability of police employees. The present study aims at identifying the managerial role of police department commanders and its impact on employees' retention. Method: Within this descriptive survey, managerial roles of commanders of police departments based on Mintzberg managerial role (interpersonal, informational, and decisional) are raised as an independent variable and employees' retention as a dependent variable. The data collected using self ـmade questionnaire; its validity was controlled by experts and professors and its reliability approved (a= 0.91). The statistical society was employees from Hamadan Province police departments in 1387 (2009). By using Cochran formula, 171 employees were selected through stratified random sampling method. The data was analyzed through using single ـvariable regression test. Findings: The findings indicated that managerial roles of police commanders had impact on employees' retention. Amon 3 managerial roles (interpersonal, informational, and decisional, decisional roles) had the most impact on employee retention. Conclusion: Police department commanders should attend sufficient training courses on managerial roles. Special attention should be paid to the decisional roles on employees' retention. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
قاسم قربانی |
مجید رضائیراد | گروه مدیریت دانشگاه علوم انتظامی امین
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pmsq.jrl.police.ir/article_92232_a0340a7fef0accce968063a2791fc638.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-2027058.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|