|
مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۲، شماره ۲، صفحات ۱۸۷-۱۹۳
|
|
|
عنوان فارسی |
نحوه اجرای کارورزی دانشگاه علوم انتظامی از دیدگاه دستاندرکاران و دانش آموختگان شاغل |
|
چکیده فارسی مقاله |
کارورزی مرحلهای است که در آن نظر و عمل را در هم میآمیزند. در کارورزی نخست به دانش پژوهان گفته میشود که چه باید بکنند؟ سپس تمرین عملی در کارورزی شروع میگردد تا هر یک از آنان بتوانند کار مورد نظر را با شیوه ای صحیح به انجام رسانند. کار عملی نقش کلیدی در آموزشها دارد و مطالب نظری نقش تکمیلی دارند. در کارورزی دانشجویان فرصت خواهند یافت که آموختههای خود را عملاً ارایه نمایند. هدف این تحقیق رسیدن به توصیفی مناسب از کارورزی دانش آموختگان کارشناسی انتظامی دانشگاه علوم انتظامی به منظور بهینه نمودن اجرای کارورزی است. سوالهای مورد نظر این پژوهش عبارتند از: (1)کمیت و کیفیت مکانهای اجرای کارورزی چگونه است؟ (2)کمیت و کیفیت زمانبندی اجرای کارورزی چگونه است؟ (3)کمیت و کیفیت نظارت بر اجرای کارورزی چگونه است؟ (4)کمیت و کیفیت آزمون ارزیابی علمی دانش آموختگان در پایان کارورزی چگونه است؟ تحقیق حاضر از نوع کاربردی و در انجام آن از روش تحقیق توصیفی بهره گرفته شد. جامعه آماری این تحقیق فارغالتحصیلان سالهای 1382-1384 دانشکده پلیس انتظامی و نیز استادان و دستاندرکاران آموزش کارورزی (70=n) میباشند. گردآوری دادههای این تحقیق از طریق پرسشنامه انجام شده است(0/75=α). دادهها از طریق آمارههای توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان میدهد که: اکثر آزمودنیها با وضعیت فعلی مکانهای کارورزی مخالفند، وضعیت زمانبندی اجرای آن تقریبا مساوی موافق و مخالفند، اکثرا با نظارت فعلی بر اجرای کارورزی مخالفند، و اکثرا با نحوه آزمون موافقاند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش عالی پلیس، کارورزی، دانشگاه علوم انتظامی، |
|
عنوان انگلیسی |
How to Perform Internship at Law Enforcement University from the Perspectives of Graduates and Employees |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Internship is a phase in which thought and action are merged. In the first internship, students are told what to do. Then the practical training in the internship begins so that each of them can do the job in the right way. Practical work plays a key role in training and theoretical content is complementary. In internships, students will have the opportunity to present their lessons in practice. The purpose of this study was to obtain a proper description of the internship of law enforcement graduates in order to optimize internship performance. The questions asked in this study are: (1) What is the quantity and quality of internship placements? (2) How is the quantity and quality of internship scheduling implemented? (3) How is the quantity and quality of supervision of internship performance? (4) What is the quantity and quality of the graduates' scientific evaluation test at the end of the internship? The present study was an applied one and a descriptive one was used. The statistical population of this study is the graduates of Law School of Police in 2004-2004 as well as professors and practitioners of internship training (n = 70). The data were collected through a questionnaire (α = 0.75). Data were analyzed using descriptive statistics. The results show that: Most of the subjects disagree with the current status of internships, the timing of implementation almost equals that, most disagree with current supervision of internships, and most agree with testing. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Police Higher Education, Internship, Police university |
|
نویسندگان مقاله |
عزت الله نادری | استاد دانشگاه تربیت معلم
غلامرضا پالوچ |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pmsq.jrl.police.ir/article_92190_aea59cc287fb76f83f3aad2e243b5814.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-2022890.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|