|
مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۲۰۸-۲۲۱
|
|
|
عنوان فارسی |
ارزیابی کیفیت خدمات انتظامی پلیس +۱۰ با استفاده از مدل تحلیل سروکوال |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: نهادخدمات اجتماعی در سالهای اخیر به علت افزایش رقابت و به منظور حفظ بقا و افزایش سودآوری خویش مجبور به ارائه خدماتی متنوعتر و با کیفیتتر شده اند. به دلیل اهمیت کیفیت خدمات متعالی، همواره این سئوال مطرح است که چگونه میتوان کیفیت خدمات انتظامی را مورد ارزیابی قرار داد. به این منظور، پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات انتظامی، در سطح نیروی انتظامی انجام شد. روش: با مطالعه گسترده در ادبیات تحقیق، عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات انتظامی شناسایی شدند. سپس وجود اختلاف نظر میان دیدگاههای مردم و مدیریت پلیس+10 نیروی انتظامی با استفاده از آزمونهای آماری متعدد T، بررسی شد. در ادامه از مدل سروکوال به منظور ارزیابی کیفیت خدمات انتظامی، استفاده گردید. یافتهها: بین دیدگاه مدیریت پلیس+10 و مردم در مورد کیفیت خدمات ارائه شده در نیروی انتظامی، تفاوت معناداری وجود دارد. نتیجهگیری: عامل «سرعت در ارائه خدمات مورد نیاز مردم» به عنوان اولویتدارترین مؤلفه جهت انجام اقدامات اصلاحی، شناسایی گردید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Police Services Quality Assessment of Police +10 through using ServQual Analysis Model |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and Objectives: Social services body, due to enhancement of competition and in order to sustains its survival and increase its profitability has been obliged to offer more diverse and higher quality services. Due to importance of the quality elevated services, the question still remains unanswered: "How can the quality of police services be assessed?.' The present research conducted aiming at assessment of police services quality all over the police forces offices. Method: Factors impacting the quality of police services identified through reviewing the research literature. Then, the disagreement between public's view and management of police services offices reviewed through using various statistical tests (T test). Next, ServQual model was used for assessment of police services quality. Findings: There is significant difference between management of police services and the public regarding the quality of services provided by police forces. Conclusion: Speed in offering public's required services is the first prioritized constituent is identified for apply reforms in manner of offering services. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حسین عصاریان نژاد | دانشیار دانشگاه عالی دفاع ملی
حسن شیرازی رومنان |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pmsq.jrl.police.ir/article_92126_11ce25873c12448d170630b73769c3ae.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-2004391.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|