مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۴۷۴-۴۸۹

عنوان فارسی بررسی فرآیند شناسایی، ‌ارزشیابی، ‌انتخاب و انتصاب ‌مدیران میانی ناجا
چکیده فارسی مقاله برنامه‌ریزی‌ جانشینی مدیریت‌ها، کوششی سنجیده و نظام‌مند است که توسط یک سازمان برای حصول اطمینان از تداوم رهبری درسمت‌های کلیدی، نگهداری و پرورش سرمایه‌های فکری و علمی برای پیشرفت و تشویق افراد به ارتقاء انجام می‌شود. این پژوهش با اهداف:1ـ بررسی فرآیند شناسایی، ارزشیابی، انتخاب و انتصاب مدیران میانی ناجا، 2- ارائه اصول علمی جهت شناسایی افراد مستعد جهت تصدی پست‌های مدیریتی میانی در ناجا، 3- استخراج صفات و ویژگی‌های اساسی برای احراز مشاغل مدیریتی میانی در قالب دانش، تخصص، هوش، استعداد، مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی انجام شده است. این تحقیق از نوع کاربردی و به روش توصیفی انجام، در سال‌ها 1386 و 1387 و جامعه آماری این تحقیق 60 نفر از روسای بازرسی و معاونین ارزشیابی و انتصابات معاونت‌ها، پلیس‌های تخصصی و فرماندهی انتظامی استان‌ها به صورت تمام‌شمار بوده است. داده‌ها از طریق پرسشنامه‌ای حاوی 91 سؤال بسته با پایایی و روایی مورد تأیید، جمع‌آوری‌ سپس تجزیه و با استفاده از نرم افزار SSPS و آزمون‌های خی دو و t تجزیه و تحلیل گردید و نتایج ذیل به‌دست آمد: 1- شناسایی و به‌دست آوردن موجودی  نامزدهای مدیریتی (میانی) ناجا بر مبنای اصول علمی می‌باشد. 2- ارزیابی نامزد‌های مدیریتی جهت احراز مشاغل مدیریت میانی بر مبنای معیار‌های تخصصی شایستگی می‌باشد. 3- رتبه‌بندی‌ نامزدهای ارزیابی شده بر مبنای نمرات اکتسابی مرحله قبل می‌باشد.4- انتخاب و انتصاب مدیران ناجا با کسب بالاترین رتبه صورت می‌گیرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Process of Identification, Appraisal, Selection and Appointment of IRI Police Middle-level Managers
چکیده انگلیسی مقاله Substitute management planning is a systematic and systematic effort undertaken by an organization to ensure continued leadership in key areas, maintaining and nurturing intellectual and scientific capital to advance and encourage individuals to advance. The purpose of this study is to: 1) Identify, evaluate, select and appoint middle management managers, 2- Provide scientific principles for identifying talented middle management positions in the field, 3- Extract key traits and characteristics for mid-level management jobs. Knowledge, expertise, intelligence, talent, skills, and personality traits. This is a descriptive-applied research in 2007 and 2008. The statistical population of this study consisted of 60 inspectors, deputies of evaluation and appointments of deputies, specialized police and police command of provinces. Data were collected through a questionnaire containing 91 closed-ended questions with validity and reliability, then analyzed using SSPS software and chi-square and t-tests. The following results were obtained: 1- Identifying and obtaining inventory of management candidates (Middle) Naja is based on scientific principles. 2. Evaluation of management candidates for eligibility for middle management jobs is based on specialized criteria of competence. 3. Ranking of candidates evaluated based on the acquired scores of the previous stage.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله شهامت حسینیان |


غلامحسین شریفی |



نشانی اینترنتی http://pmsq.jrl.police.ir/article_92029_7de776e1b1e20d6ab90ab6c27b9c962b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-1990996.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات