مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۵۰۵-۵۳۴

عنوان فارسی دیدگاه‌های نو در مدیریت سوانح جاده‌ای: محورهای مواصلاتی استان قزوین
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: یکی از خطراتی که امروزه در سراسر جهان جان انسان‌ها را تهدید می‌کند و موجب آسیب‌ها و خسارت‌های غیرقابل جبران می‌شود، تصادفات جاده‌ای است. بررسی‌های به‌عمل‌آمده در زمینه فعالیت‌های ایمنی در کشورهای موفق جهان این موضوع را روشن می‌سازد که می‌توان با به‌کارگیری روش‌های علمی و اهمیت دادن به موضوع ایمنی در حمل‌ونقل جاده‌ای بخش قابل توجهی از این سوانح جاده‌ای را کاهش داد. مواد و روش‌ها: روش بررسی در این پژوهش، تلفیقی از روش‌های توصیفی، تطبیقی و تحلیلی است. در این زمینه تعداد کل تصادفات واقع‌شده در محورهای مواصلاتی استان قزوین از فروردین سال 6831 تا فروردین سال 8831 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته‌ها: با توجه به نرخ بالای سوانح جاده‌ای و همچنین وسعت و پراکندگی محورهای استان قزوین، با اجرای شیوه مدیریتی جدید برای کاهش تصادفات و ارتقاء ایمنی از طریق اتخاذ سیاست تقسیم جاده‌ها به قطعه و زیرقطعه، گام‌های مؤثری در جهت بهبود سیستم ایمنی شبکه راه‌های استان برداشته شد. نتایج: نتایج در دو سطح سازمانی و فراسازمانی عبارت‌اند از: 1- ارائه الگوی عملکردی بر مبنای قطعه و زیرقطعه به سایر نهادهای درگیر در سوانح جاده‌ای مانند اداره راه، امداد و نجات، بهداشت و درمان و غیره؛ 2- چیدمان صحیح نیروها در مکان‌ها و زمان‌های مسئله‌دار و استفاده بهینه از امکانات موجود در سطح جاده‌ها به طوری که موجب حضور محسوس و مؤثر پلیس شود؛ 3- اصلاح الگوی مصرف در منابع انسانی و...که باعث افزایش بهره‌وری و ارتقاء راندمان مجموعه مورد نظر و همچنین تقویت روحیه پاسخگویی نیروها شود؛ 4-در نهایت می‌توان به کاهش آمار تصادفات مرگبار و خسارت‌های ناشی از آن و کسب مقام اول پلیس راه استان در طرح نوروزی 88 اشاره نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی New Perspectives on Road Accident Management: Qazvin Road Corridor
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aim: Road accidents are one of the dangers that threaten human lives and cause irreparable damage worldwide. Investigations into safety activities in successful countries in the world make it clear that the application of scientific methods and the importance of safety in road transport can reduce a significant portion of these road accidents.Materials and Methods: The method of this study is a combination of descriptive, comparative and analytical methods. In this regard, the total number of traffic accidents on the axes of Qazvin province from April 6831 to April 8831 has been analyzed.Results: Considering the high rate of road accidents as well as the extent and distribution of Qazvin axes, implementing a new management approach to reduce accidents and improve safety by adopting a road and road segmentation policy, are effective steps to improve night life in the province. Removed.Results: Results at both organizational and extra-organizational levels are as follows:1- Providing segment-based and sub-segmented functional models to other bodies involved in road accidents such as road, rescue, health and so on;2. Correct alignment of forces at problematic locations and times and optimal utilization of existing road-level facilities so as to provide a tangible and effective police presence;3. Modifying the human resource consumption model, etc., which will increase productivity and improve the efficiency of the complex in question, as well as enhance the responsiveness of forces;4. Finally, it can be mentioned the reduction of the number of fatal accidents and the resulting damages and the taking of the first position of the provincial road police in the Nowruz 88 project.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اکبر هدایتی |


علی حسینی |


الهام عباسی |



نشانی اینترنتی http://pmsq.jrl.police.ir/article_91996_ef4b5bd29d8ae46e7047bf180c6f6fb8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-1981636.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات