مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۴، شماره ۴، صفحات ۴۶۱-۴۸۱

عنوان فارسی ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی آموزش درجه‌داری‌ رسته انتظامی ناجا
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: این تحقیق در پی پاسخ به این سئوال اساسی بوده است که برنامه درسی (تفصیلی) آزمون‌شده رسته انتظامی در مراکز آموزش درجه‌داری، تا چه حد در توانمندسازی فراگیران این مراکز، در اجرای مأموریت‌های محوله مؤثر بوده است؟ مواد و روش‌ها: در این راستا اثربخشی بیرونی برنامه درسی مذکور در سطوح سوم و چهارم الگوی ارزشیابی آموزشی کرکپاتریک سنجیده شده است. این تحقیق از نوع توصیفی است که به شیوه پیمایشی انجام شده است. ابزار گردآوری داده‌ها، دو پرسشنامه محقق‌ساخته با طیف لیکرت است که توسط نمونه‌ای از فراگیران درجه‌داری‌ رسته انتظامی و فرماندهان بلافصل آنها تکمیل گردیده است. جامعه آماری تحقیق متشکل از فراگیران درجه‌داری (592=N) و فرماندهان بلافصل آنان (63=N) است. ازگروه اول بر اساس جدول کرجسی و مورگان یک نمونه 071 نفری انتخاب شد و از گروه دوم به صورت تمام شماری پرسشگری شده است. یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد که برنامه تفصیلی دوره آموزشی فراگیران درجه‌داری‌ در ابعاد توسعه دانش، مهارت و نگرش، تسهیل انطباق در محیط کار و تسهیل یادگیری در محیط کار از کفایت مطلوب برخوردار نبوده است ولی ازحداقل کفایت لازم  برخورداربوده است. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Assessment of the External Effectiveness of Non-commissioned Officers' Training Active in Law Enforcement Job groups
چکیده انگلیسی مقاله Background and Aim: This research sought to answer the fundamental question that to what extent was the (detailed) tested police discipline curriculum training centers effective in empowering learners to perform assigned missions?Materials and Methods: In this regard, the external effectiveness of the curriculum was assessed at the third and fourth levels of the Kirkpatrick Educational Evaluation Model. This research is a descriptive survey. Data were collected by two researcher-made Likert-type questionnaires completed by a sample of law enforcement graduates and their immediate commanders. The statistical population of the study consisted of graders (N = 592) and their immediate commanders (N = 63). Based on Krejcie and Morgan table, a sample of 071 individuals was selected from the first group and the second group was fully interviewed.Results: The results showed that the detailed curriculum of graded students in the areas of knowledge development, skills and attitudes, facilitation of adaptation in the workplace and facilitation of learning in the workplace did not have the required competence, but it did not have the necessary competence.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جعفر ترک زاده |
استادیار دانشگاه شیراز

عبدالله مجیدی |
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین

هادی نورمحمدی |
کارشناس ارشد فرماندهی و مدیریت انتظامی


نشانی اینترنتی http://pmsq.jrl.police.ir/article_91994_9d7cf166d6505e08299cb81a20093045.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-1981634.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات