مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۴۷، صفحات ۱۱۷-۱۳۷

عنوان فارسی مدل‌سازی معادله ساختاری جهت‌گیری ارزشی، الگوهای نیاز و الگوی انگیزش از دیدگاه معلمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر؛ با هدف مدل‌سازی معادله ساختاری جهت‌گیری ارزشی، الگوهای نیاز و الگوی انگیزش ازدیدگاه معلمان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گردیده است. جامعه آماری پژوهش، شامل تمامی معلمان مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بودند. روش نمونه‌گیری در این پژوهش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای بوده است. با استفاده از این نوع روش نمونه گیری، تعداد 13 منطقه آموزش و پرورش استان انتخاب شدند و از بین 13 منطقه آموزش و پرورش تعداد چهار منطقه به صورت تصادفی انتخاب و در نهایت 30 درصد مدارس هر منطقه انتخاب شدند که 264 پرسشنامه گردآوری شد. در این پژوهش به منظور جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس الگوی پرهیزگار (2002) تدوین گردیده، استفاده شد. روایی این پرسشنامه با استفاده از تحلیل گویه و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ محاسبه و مطلوب ارزیابی گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داد که بین ابعاد جهت‌گیری ارزشی و الگوی نیاز و الگوی انگیزش رابطه معناداری وجود دارد و جهت‌گیری ارزشی و الگوی نیاز پیش بینی کننده مثبت و معنادار الگوی انگیزش می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_91968_56eee2df1b3a28d7a31a362c2daf7612.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1966035.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات