|
مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۵۹۳-۶۰۹
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی نقش تبلیغات عمومی فاتب درمیزان آشنایی مردم با طرح انضباط اجتماعی |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه وهدف: این پژوهش با هدف شناخت روشها و الگوهای تبلیغاتی و تاثیر آن در جلب افکار عمومی مردم تهران انجام گرفته است. آنچه مسلم است، این طرح بهعنوان یکی از مهمترین برنامههای اجتماعی ناجا تلقی شده و بررسی الگوها و شعارهای تبلیغاتی به کار رفته در این طرح میتواند ضمن آسیبشناسی آن، مدیران فاتب را در اجرای موفق طرحهای آتی رهنمون سازد. مواد و روش: این تحقیق با استفاده از روش تحقیق پیمایشی در صدد سنجش دیدگاههای مردم تهران به موضوع نقش تبلیغات در آشنایی مردم از طرح انضباط اجتماعی است. جامعه آماری این تحقیق شهروندان 5 منطقه تهران (3، 5، 7، 11، 12) است که با استفاده از معادله کوکران حجم نمونه از جامعه آماری محاسبه گردید (محاسبه عدد 240 را بهدست داده است). یافته: کلیه فرضیهها گویای این واقعیت است که فاتب باید قبل از اجرای هر طرح اجتماعی و امنیتی , تبلیغات گستردهای در وسایل ارتباط جمعی در خصوص اهداف طرح انجام داده تا مردم شناخت درستی از موضوع طرح و اهداف اجتماعی، امنیتی و ارزشی و تربیتی آن داشته باشند. نتیجهگیری: نتایج این تحقیق نشان داده است بیشتر مردم برداشت درستی از طرح انضباط اجتماعی نداشته و بیشتر آنها مبارزه با خشونتهای اجتماعی را هدف اصلی طرح میدانستند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Study on the role of FATEB public advertisements in the peoples’ familiarity with the social discipline plan |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Context and objective: This study has been applied with the objective of investigating the role of FATEB public advertisements in the peoples' familiarity with the social discipline plan in order to identify advertising methods and models and its effect on attracting the public thoughts of Tehran people. Certainly this plan is deemed as one of the most important social plans of NAJA and studying the advertisement models and mottos applied in this plan may lead the FATEB managers in successful execution of consecutive plans in addition to its pathology. Materials and methodology: This study has been applied based on the survey and intends to assess the opinions of Tehran people on the role of advertisements in the people's familiarity with the social discipline plan. The population of this study is consisted of citizens residing in 5 districts of Tehran (3,5,7,11,12) that the sample size has been calculated by means of Cochrane formula equal to 240. Findings: All hypotheses indicate that FATEB before executing each social and security plan shall provide extensive advertisements in the mass media about the plan goals in order to acquainting the people with the plan subject and its social, security, value and training goals. Conclusion: The summary of this study indicated that most of the people have no correct perception of social discipline plan and often assumed combating against the social violence as the main objective of this plan. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
داود دعاگویان |
رضا جوادیان |
محمدرضا رفیعی دولت آبادی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pmsq.jrl.police.ir/article_91944_43845b4b0598da7c22976cd3b6968d9a.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-1960800.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|