مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۴۶، صفحات ۸۲-۱۱۱

عنوان فارسی مطالعه جهت گیری‌های ارزشی و فرهنگی اعضای هیئت علمی و دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه شیراز)
چکیده فارسی مقاله هدف کلی از پژوهش حاضر مطالعه جهت‌گیری‌های ارزشی و فرهنگی با الگوی قضاوت اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه شیراز بود. تحقیق حاضر از نظر هدف توسعه‌ای و از نظر روش توصیفی از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه­ی اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه شیراز بود. با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه­ای، 219 نفر از اعضای هیئت علمی و 370 نفر از دانشجویان انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل دو مقیاس محقق ساخته جهت‌گیری ارزشی مشتمل بر انواع مادی، اجتماعی و معنوی و مقیاس جهت‌گیری فرهنگی مشتمل بر انواع فردی، بخشی و فرابخشی مبتنی بر چارچوب پرهیزگار(2002) بود که پس از محاسبه روایی و پایایی، توزیع و جمع آوری شد. داده­های مربوطه با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس اندازه­گیری­های مکرر و تحلیل واریانس چند متغیره تحلیل شد. از دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان جهت‌گیری فرهنگی غالب جهت‌گیری فرابخشی و جهت‌گیری ارزشی غالب جهت‌گیری معنوی می‌باشد. همچنین میانگین هر یک از انواع جهت‌گیری ارزشی و جهت‌گیری فرهنگی، از نظر نمونه پژوهش، بالاتر از میانگین نظری بوده است. بنابراین بر اساس مقدار t به دست آمده تفاوت بین این میانگین ها با میانگین نظری در سطح 0001/0 معنی دار می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_91852_11e4109e8ae0a0f9f8bb47334401d899.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1911776.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات