توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۵۲، صفحات ۸۹-۱۰۷

عنوان فارسی اثربخشی آموزش مهارت‌های تنظیم هیجان بر پایش هیجانی دانش‌آموختگان متقاضی شغل پلیس (مورد مطالعه:دانشگاه علوم انتظامی امین)
چکیده فارسی مقاله این پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های تنظیم هیجان بر پایش هیجانی دانش‌آموختگان متقاضی شغل پلیسی در دانشگاه علوم انتظامی امین انجام شد.  این پژوهش به علت واقع شدن تمام افراد جامعه پژوهش (دانش‌آموختگان متقاضی شغل پلیس در سال تحصیلی 95-96) در معرض اجرای متغیر مستقل و عدم مقدور بودن انتخاب گروه گواه، از نوع شبه‌‌آزمایشی با طرح پس‌آزمون با یک گروه است. حجم نمونه در این پژوهش 19 نفر است. تمام افراد به صورت گروهی 8 جلسه مورد آموزش چگونگی تنظیم هیجان قرار گرفتند و سپس پرسشنامه پایش هیجانی به تمام آنان داده شد. داده‌ها پس از استخراج با آزمون T تک نمونه‌ای و آزمون نسبت، تجزیه‌و‌تحلیل شد. تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها نشان داد اندازه‌هایT و میانگین تغییرات ایجاد شده در مؤلفه‌های مرور ذهنی، بازداری هیجانی، پایش خشم پس از آموزش تنظیم هیجان با اطمینان 95 درصد معنا داراست. هم چنین آزمون نسبت و میانگین تغییر ایجاد شده در پایش خوش خیم با اطمینان 95 درصد معنادار است. آموزش مهارت‌های تنظیم هیجان بر متغیرهای مرور ذهنی بازداری هیجانی، پایش خشم و پایش خوش‌خیم مؤثر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تنظیم هیجان، پایش هیجان، تنظیم هیجان ،

عنوان انگلیسی The Effectiveness of Emotion Regulation Skills Training on Emotional Monitoring of Police (Case Study: Amin Police University)
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to evaluate the effectiveness of emotion regulation skills training on emotional monitoring of police cadets in Amin Police University. This research is a quasi-experimental study with a post-test design with the statistical population covering police cadets in the academic year 2016-2017. The sample size in this study included 19 people. All subjects were trained in emotion regulation group in 8 sessions and then emotional monitoring questionnaire was given to all of them. Data were analyzed using the one-sample T-test and ratio test. Data analysis showed that T-values and mean changes in the components of mental review, emotional inhibition, anger monitoring after emotion regulation training were 95% reliable. Also, the ratio test and the mean change in benign monitoring were significant with 95% confidence. Emotional adjustment skills training was shown to affect the variables of emotional restraint, anger monitoring and benign monitoring.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله emotion monitoring, emotion regulation

نویسندگان مقاله جواد عینی پور |
استادبار گروه روانشناسی دانشگاه علوم انتظامی امین

لیلا ذوقی |
استادیار گروه روانشناسی دانشگاه علوم انتظامی امین

آیت فتحی |
استادیار پژوهشی پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا


نشانی اینترنتی http://harold.jrl.police.ir/article_91772_0f55617f03209d28cf046145aedf861b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/735/article-735-1882538.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات