|
توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۵۲، صفحات ۱-۲۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر جو اخلاق کاری بر عملکرد کنشگرایانه خدمات به مشتریان و تعهد عاطفی کارکنان: نقش میانجی سیاستهای نظام تشویقی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تأثیر جو اخالق کاری بر عملکرد کنشگرایانه خدمات مشتریان و تعهد عاطفی کارکنان با توجه به نقش واسطهای سیاستهای نظام تشویقی در شرکت خدمات نمایندگی کشتیرانی هوپاد دریاست. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش علی است. شیوه گردآوری داده، پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامهای صورت گرفت که روایی و پایایی آن به تایید رسید. جامعه آماری این پژوهش شامل تمام کارکنان شرکت خدمات نمایندگی کشتیرانی هوپاد دریاست. بر این اساس، نمونهای مشتمل بر 031 نفر بررسی شد. برای تجزیهوتحلیل دادههای تحقیق نیز آزمونهای همبستگی و مدل معادالت ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد جو اخالق کاری بر تعهد عاطفی کارکنان، عملکرد کنشگرایانه خدمات مشتریان، سیاستهای نظام تشویقی رابطه معناداری دارد. از طرف دیگر، سیاستهای نظام تشویقی بر تعهد عاطفی کارکنان اثرگذار است اما سیاستهای نظام تشویقی بر عملکرد کنشگرایانه خدمات مشتریان اثرگذار نیست |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Effect of Work Ethics on Proactive Customer Service Performance and Employee Emotional Commitment: The Mediating Role of Incentive Policies |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The main purpose of the present study is to investigate the effect of work ethic atmosphere on proactive customer performance and employees' emotional commitment with regard to the mediating role of incentive system policies in the Hoopad Darya Shipping Company. This study is applied and the data collection was done through a questionnaire and its validity and reliability were confirmed. The statistical population of this study includes all employees of Maritime Hoopad Shipping Company. Accordingly, a sample of 280 individuals was studied. Correlation tests and structural equation modeling were also used to analyze the research data. The results of the research showed that the atmosphere of work ethics had a significant relationship with the employees' emotional commitment, the active performance of the customer service, and the incentives policies. On the other hand, incentive policies affect employees' emotional commitment, but incentive policies do not affect the proactive performance of customer service. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محسن اکبری | دانشیار گروه مدیریت دانشگاه گیلان
سیدحمید خدادادحسینی | استاد گروه مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
علیرضا پروانه مقدم | دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی راهبرد شمال
|
|
نشانی اینترنتی |
http://harold.jrl.police.ir/article_91768_67d3dfb2466ca794aa412ddaec28eb3f.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/735/article-735-1882534.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|