|
مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۷، شماره ۵۰، صفحات ۵۵-۷۶
|
|
|
عنوان فارسی |
انتخاب بهینه میادین کوچک در معابر کمحجم براساس تحلیلهای ترافیکی ظرفیت |
|
چکیده فارسی مقاله |
بسیاری از جوامع روستایی در اطراف بزرگراهها یا مسیرهای اتصال روستاها توسعهیافتهاند، درنتیجه معابر داخلی در کالبد روستایی کوچک اغلب بخشی از مسیرهای اصلی بین روستایی با سرعتبالا هستند. بنابراین؛ سرعت در این نوع معابر باید کنترل و کاهش یابد. میدانهای با شعاع کم (میدان کوچک) معمولاً از راهکارهای آرامسازی جریان ترافیک شناخته میشوند که در تقاطعهای روستایی با حجم ترافیک کم باید موردتوجه قرار گیرند. در این مطالعه به یک نمونه موردی از مشخصات فنی طرح یک تقاطع روستایی پرداخته و مناسبترین روش در محل تقاطع یعنی طراحی و پیادهسازی میدان کوچک را بهصورت موردی ارزیابی میکند. برای تحلیل دادهها و همچنین، برآورد ظرفیت میدان و اولویتبندی عوامل مهم تأثیرگذار بر ظرفیت میدان از شبکه عصبی مصنوعی استفاده شد. نتایج این مطالعه نشان میدهد که در حجمهای ترافیکی کم مانند معابر روستایی، مطالعات دقیق و جامعی در زمینههای طرح هندسی صورت نگرفته و اغلب آئیننامهها برای رفع مشکلات ایمنی و حرکت در نقاط پرتراکم ترافیکی تدوین و توصیهشدهاند. نتایج این تحقیق نشان میدهد که میدان در فضاهای روستایی بهعنوان عرصهی ارتباطی و کالبدی برای افزایش ایمنی ترافیک در معابر کم حجم روستایی و مهمتر از آن برای رفع نیازهای اساسی در مطالعات جدید طرحهای روستایی توجیه پذیر بوده و قابل تامل است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Optimal Selection of Small Fields in Low-Volume Passageways Based on Traffic Analysis of Capacity |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Many rural communities have developed around highways or connecting villages; as a result, inland rural roads are often part of the main routes between high-speed rural areas; therefore, the speed at this type of road should be controlled and reduced. Fields with low radius (small field) are commonly known as traffic flow relaxation solutions, which should be considered at low-traffic inlets at rural intersections. The main objective of this study is to recognize this type of intersection with rural authorities and police forces in order to create order and promote safety for policy-making. In this research, based on library studies and the achievements of research and scientific resources, it has been tried to identify suitable patterns for intersections in low volume and, most appropriately, to be considered as small fields, to be used in case design. This study is a case study of the technical characteristics of a rural intersection design and evaluates the most appropriate method at the intersection, namely, the design and implementation of a small field in a case study. For analyzing the data, as well as estimating the field capacity and prioritizing the important factors influencing the field capacity of the artificial neural network were used. The results of this study show that in low traffic volumes, such as rural pedestrians, precise and comprehensive studies have not been conducted in the field of geometric design, and most of the regulations have been developed to address the safety and movement issues of traffic jams. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمد مهدی خبیری | دانشگاه یزد-دانشکده مهندسی عمران
سید جواد طباطبایی | مهندسی و مدیریت ساخت، فرمانداری پیشوا
حسن محمدی انائی | راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزد
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tms.jrl.police.ir/article_91362_af31c8906959e9dd96bbbe8e387c1474.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1796232.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|