این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات مدیریت ترافیک
، جلد ۱۳۹۷، شماره ۵۰، صفحات ۱-۳۰
عنوان فارسی
بررسی وضع موجود اتوبوسهای تندرو، پیشنهادهای هوشمندسازی، ارزیابی و اولویت بندی آنها
چکیده فارسی مقاله
کارشناسان حملونقل، توسعه حملونقل عمومی هوشمند را بهعنوان راهکار اساسی جهت ساماندهی معضلات ترافیکی، مطرح کردهاند. انتخاب نوع هوشمندسازی با توجه به هزینههای آن برای اجرا و در نظر گرفتن تاثیر بیشتر در بهرهبرداری، مسئله این پژوهش بوده است. بنابراین هدف اصلی این مطالعه، بررسی وضع موجود اتوبوسهای تندرو خط 1 (باقوشخانه-زندان) شهر اصفهان، بررسی تاثیر و اولویتبندی آنها است. با آماربرداری در طول خط، ایستگاهها، مصاحبه از مسافران، کارشناسان خبره درخصوص مشخصات مسافران، سیستم کنونی سرویسدهی اتوبوسهای تندرو و سامانههای هوشمند پیشنهادی، اطلاعات لازم جمعآوری شدند. سامانههای پیشنهادی شامل: چراغ راهنمایی هوشمند، شارژ هوشمند بلیط، نشانگر محل اتوبوس، نشانگر جمعیت داخل اتوبوس و محاسبه عادلانه نرخ کرایه، بودند که باعث کاهش زمان سفر، زمان انتظار، آلودگی، مصرف سوخت، هزینههای اتوبوسرانی و افزایش آسایش مسافران و قابلیت اطمینان و رضایت بیشتر میشود. در ارزیابی سیستمهای هوشمند از روش تحلیل سلسه مراتبی و 7 شاخص نظر مردم، نظر مسئولان، سود حاصل، هزینه، درصد افراد ذینفع هر سیستم، آلودگی و زمان صرفهجویی، استفاده شد. نتایج نشان داد عمده استفادهکنندگان اتوبوسهای تندرو، کمتر از 36 سال سن و حداکثر دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و درآمدی کمتر 5/0 میلیون ریال دارند. همچنین روش سلسه مراتبی نشان داد چراغهای هوشمند در راس وزندهی قرار داشته و اطلاع از محل اتوبوس، شارژ هوشمند بلیط، اطلاع از تعداد مسافران و محاسبه عادلانه کرایه، در ردههای بعدی قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Studying the Current Status of Isfahan's Fast-Moving Buses
چکیده انگلیسی مقاله
Transportation experts have proposed the development of intelligent public transport as an essential tool for traffic management. The choice of the type of intelligence with regard to its cost to implement and considering the greater impact on exploitation, the issue of this research has been. Therefore, the main objective of this study is to investigate the status of the high-speed buses line 1 (Baghoshkhan-Prison) in Isfahan, studying their impact and prioritizing them. The required information was collected by line-by-line statistics, stations, interviews with travelers, expert experts on the characteristics of the passengers, the current system of servicing the buses and the proposed smart systems. Proposed systems include smart direction lights, smart ticketing, bus location indicator, bus traffic indicator and fair fare calculation, which reduce travel time, waiting time, pollution, fuel consumption, bus costs, and increased passenger comfort. And more reliability and satisfaction. In evaluating smart systems, hierarchical analysis method and seven indicators of public opinion, the opinion of authorities, profit and cost, percentage of beneficiaries of each system, pollution and time saving were used. The results showed that the majority of users of hardline buses are younger than 36 years of age and have a maximum diploma and income of less than 0.5 million rials. The hierarchy of data analysis also revealed that smart lights are at the top of the line and are aware of the location of the bus, the smart charge of the ticket, the number of passengers and the fair calculation of fares, are in the next category.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن ابوطالبی اصفهانی |
دانشگاه اصفهان، دانشکده عمران و حمل و نقل، گروه برنامه ریزی و حمل و نقل
علی رضا حیدری |
دانش آموخته کارشناسی ارشد برنامهریزی حمل و نقل دانشکده عمران و حمل و نقل دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
نشانی اینترنتی
http://tms.jrl.police.ir/article_91360_b192a1e618c22e664e7e472826fc8201.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1796230.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات