مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۴۵، صفحات ۳۱-۴۵

عنوان فارسی تحلیل عوامل اجتماعی موثر بر به کارگیری فاوا درآموزش از دیدگاه اساتید (مطالعه موردی مرکز آموزش شهید چمران کرج و پادگان مالک اشتر اراک)
چکیده فارسی مقاله تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل اجتماعی موثربر به‌کارگیری فاوا درآموزش از دیدگاه اساتید درمرکز آموزش درجه‌داری و سربازی شهرهای کرج و اراک در سال 97 انجام شده است. ضرورت و اهمیت تحقیق در آنست که فاوا، زمینه را برای یادگیری مادام‌العمر فراهم می­کند و همه افراد با توجه به نیازها و توانایی­های خود می­توانند، با دسترسی به فناوری مناسب، به یادگیری بپردازند و یادگیری را اثر بخش­تر و جذاب‌تر کنند به صورتی که حتی دانشجویان ودانش­آموزان معمولی هم پیشرفت محسوسی بدست می­آورند. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و برای گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه محقق ساخته‌ شامل 24 سؤال بسته- پاسخ در مقیاس لیکرت استفاده شد. ابتدا روایی صوری پرسشنامه بر اساس نظرات 10نفر از اساتید متخصص مورد تأیید قرار گرفت و سپس ضریب همسانی درونی به روش آلفای کرانباخ 88/. بدست آمد. جامعه آماری این تحقیق کلیه اساتید مشغول به تدریس در هر دو مرکزمی باشند که ازبین آنها210نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات روش­های آمار توصیفی و تحلیل عاملی اکتشافی به کار گرفته شد. نتایج پژوهش نشان داد که: دسترسی به تکنولوژی روز ، فرهنگ سازمانی مراکز آموزش ، استقبال مدیریت مراکز آموزش از فاوا و کاربردهای آن زمینه ساز به کارگیری و استفاده اساتید از فاوا در فرایند آموزش می‌باشد. به ترتیب عوامل فردی و عوامل اجتماعی می­توانند کاربرد فاواتوسط اساتید  مراکز آموزش درجه‌داری و سربازی ناجا در امر آموزش را پیش­بینی کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_20425_2dcfc3faf1f4e2480b072eeacdc73d37.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1734628.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات