|
مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۴۵، صفحات ۳۱-۴۵
|
|
|
عنوان فارسی |
تحلیل عوامل اجتماعی موثر بر به کارگیری فاوا درآموزش از دیدگاه اساتید (مطالعه موردی مرکز آموزش شهید چمران کرج و پادگان مالک اشتر اراک) |
|
چکیده فارسی مقاله |
تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل اجتماعی موثربر بهکارگیری فاوا درآموزش از دیدگاه اساتید درمرکز آموزش درجهداری و سربازی شهرهای کرج و اراک در سال 97 انجام شده است. ضرورت و اهمیت تحقیق در آنست که فاوا، زمینه را برای یادگیری مادامالعمر فراهم میکند و همه افراد با توجه به نیازها و تواناییهای خود میتوانند، با دسترسی به فناوری مناسب، به یادگیری بپردازند و یادگیری را اثر بخشتر و جذابتر کنند به صورتی که حتی دانشجویان ودانشآموزان معمولی هم پیشرفت محسوسی بدست میآورند. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و برای گردآوری اطلاعات، از پرسشنامه محقق ساخته شامل 24 سؤال بسته- پاسخ در مقیاس لیکرت استفاده شد. ابتدا روایی صوری پرسشنامه بر اساس نظرات 10نفر از اساتید متخصص مورد تأیید قرار گرفت و سپس ضریب همسانی درونی به روش آلفای کرانباخ 88/. بدست آمد. جامعه آماری این تحقیق کلیه اساتید مشغول به تدریس در هر دو مرکزمی باشند که ازبین آنها210نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات روشهای آمار توصیفی و تحلیل عاملی اکتشافی به کار گرفته شد. نتایج پژوهش نشان داد که: دسترسی به تکنولوژی روز ، فرهنگ سازمانی مراکز آموزش ، استقبال مدیریت مراکز آموزش از فاوا و کاربردهای آن زمینه ساز به کارگیری و استفاده اساتید از فاوا در فرایند آموزش میباشد. به ترتیب عوامل فردی و عوامل اجتماعی میتوانند کاربرد فاواتوسط اساتید مراکز آموزش درجهداری و سربازی ناجا در امر آموزش را پیشبینی کنند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mape.jrl.police.ir/article_20425_2dcfc3faf1f4e2480b072eeacdc73d37.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1734628.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|