مدیریت بر آموزش انتظامی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۴۵، صفحات ۱-۲۵

عنوان فارسی بررسی میزان اثربخشی دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه امین
چکیده فارسی مقاله عصر حاضر، عصر فرایند تربیت نیروی انسانی است. هدف اصلی این فرایند تربیت، پرورش و استفاده مفید از همه توانایی‌های انسان است. از این رو آموزش و توسعه منابع انسانی و نیز ارزیابی اثربخشی آموزش نه تنها در ایجاد دانش و مهارت ویژه در کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه باعث می‌شود که افراد در ارتقای سطح کارایی و اثربخشی سازمان سهیم بوده و خود را با فشارهای متغیر محیطی وفق دهند. هدف این پژوهش ارزیابی اثربخشی دوره‌های برگزارشده کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی (دوره‌های 10 و 11 و 13) دانشکده علوم و فنون منابع سازمانی دانشگاه علوم انتظامی امین است.پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش توصیفی از نوع پیمایشی است. برای سنجش سطح واکنش و سطح میزان تغییرات رفتاری از ابزار پرسشنامه و برای سنجش سطح یادگیری از میانگین نمرات دروس فارغ التحصیلان استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان و فرماندهان مستقیم دوره 10 و 11 و13 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، هرکدام 22 نفر و به صورت تمام شمار می‌باشد. عصر حاضر، عصر فرایند تربیت نیروی انسانی است. هدف اصلی این فرایند تربیت، پرورش و استفاده مفید از همه توانایی‌های انسان است. از این رو آموزش و توسعه منابع انسانی و نیز ارزیابی اثربخشی آموزش نه تنها در ایجاد دانش و مهارت ویژه در کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه باعث می‌شود که افراد در ارتقای سطح کارایی و اثربخشی سازمان سهیم بوده و خود را با فشارهای متغیر محیطی وفق دهند. هدف این پژوهش ارزیابی اثربخشی دوره‌های برگزارشده کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی (دوره‌های 10 و 11 و 13) دانشکده علوم و فنون منابع سازمانی دانشگاه علوم انتظامی امین است.پژوهش حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش توصیفی از نوع پیمایشی است. برای سنجش سطح واکنش و سطح میزان تغییرات رفتاری از ابزار پرسشنامه و برای سنجش سطح یادگیری از میانگین نمرات دروس فارغ التحصیلان استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان و فرماندهان مستقیم دوره 10 و 11 و13 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، هرکدام 22 نفر و به صورت تمام شمار می‌باشد. از پژوهش حاضر می‌توان نتیجه گرفت که، دوره 10 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دارای اثربخشی مطلوبی در مؤلفه‌های واکنش و یادگیری بوده ولی در خصوص مهارت و رفتار، این اثربخشی محسوس نبوده است. در دوره 11و13 نیز اثربخشی مطلوبی در مؤلفه‌های واکنش و یادگیری داشته ولی در خصوص مهارت و رفتار، نظر فراگیران مثبت ولی نظر فرماندهان منفی می‌باشد در واقع از نظر فرماندهان این اثربخشی محسوس نبوده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://mape.jrl.police.ir/article_20423_f12c5395cc657753a0f80969c50143b6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1068/article-1068-1734626.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات