توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۵۱، صفحات ۱۴۱-۱۵۸

عنوان فارسی نیازهای اجتماعی و ارتباط آن با انگیزه پیشرفت اعضای هیئت علمی در دانشگاه علوم انتظامی امین
چکیده فارسی مقاله نقش اعضای هیئت علمی در نظام آموزش عالی کشور به عنوان نیروی انسانی متخصص و کارآمد نقشیکلیدی و حساس است و توجه به عوامل تأثیرگذار برانگیزش خدمتی آن ها بسیار حائز اهمیت است. اینموضوع در دانشگاه علوم انتظامی از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا وظیفه خطیر تربیت حافظانامنیت کشور را برعهده دارند. ازاین رو، این پژوهش ضمن اندازه گیری نیازهای اجتماعی اعضای هیئت علمیتأثیر آن را بر انگیزه پیشرفت آن ها مورد سنجش قرار می دهد. نوع پژوهش بر اساس هدف، کاربردی و- ازنظر ماهیت و روش، توصیفی همبستگی می باشد. ابزار مورد استفاده پرسشنامه ای محقق ساخته با 03گویه و با مقیاس 1 درجه ای لیکرت است. جامعۀ آماری شامل اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاهمی باشد که پس از جمع آوری پرسشنامه ها، داده ها با استفاده از روش های آماری مورد تجزیه و تحلیلقرارگرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد: نیازهای اجتماعی مؤثر بر اعضای هیئت علمی شامل، نیاز به13 درصد می باشد که تأثیرگذاری / 11 درصد و نیاز به موفقیت با 1 / 13 درصد، نیاز به رابطه با 0 / قدرت با 1این نیازها بر انگیزه پیشرفت اعضای هیئت علمی به لحاظ شدت و ترتیب عبارت اند از: نیاز به موفقیت، نیازبه قدرت و نیاز به ارتباط. یعنی بین این دو متغیر رابطه مثبت و مستقیم برقرار است و با افزایش نیاز بهموفقیت، نیاز به ارتباط و نیاز به قدرت، میزان انگیزه پیشرفت اساتید بیشتر می شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Social Needs and Their Relationship to The Motivations of Faculty Members to Progress at Amin Police University
چکیده انگلیسی مقاله The role of faculty members in the higher education system of the country as an expert and efficient human resource plays a key role, and it is very important to pay attention to its effective service providers. This issue is of great importance at the Police University since it is a pivotal task of educating the security guard of the country. Therefore, this research, while measuring the social needs of faculty members, measures its impact on the motivation for their progress. The research is an applied one and in terms of nature and method, it is descriptive-correlation. The tool is a researcher-made questionnaire with 36 items and a Likert scale of 5 degrees. The statistical society consisted of full-time faculty members. After collecting questionnaires, the data were analyzed using statistical methods. Findings of the research show that social needs affecting faculty members include the need for power with 79.1%, the need for a relationship with 75.2% and the need for success with 46.1%, which influences these needs on the motivation of the progression of faculty members in terms of effect and order: the need for success, the need for power and the need for communication. That is, there is a positive and direct relationship between these two variables, and with the increasing need for success, the need for communication and the need for power, the amount of motivation for the progress of the professors will increase.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اکرم علیمردانی |
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه علوم انتظامی امین


نشانی اینترنتی http://harold.jrl.police.ir/article_20460_2211ec37e2b22ada8d29ad27a58165da.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/735/article-735-1733609.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات