توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، جلد ۱۳۹۸، شماره ۵۱، صفحات ۸۵-۱۱۲

عنوان فارسی بررسی تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر چابکی سازمان های خدماتی
چکیده فارسی مقاله با تغییرات بسیار گسترده و سریع در محیط مأموریتی سازمان های مختلف، چابکی سازمانی به یکی ازویژگی های اساسی در موفقیت سازمان ها تبدیل شده است، بنابراین در پژوهش پیش رو به بررسی تأثیرمدیریت کیفیت فراگیر بر چابکی در اداره مهندسی مدیریت توزیع برق اراک در شرکت توزیع نیروی برقاستان مرکزی پرداخته شده است. هدف اجرای پژوهش حاضر، کاربردی و روش اجرای آن، توصیفی از نوعپیمایشی می باشد. به منظور گردآوری داده ها از روش کتابخانه ای )ابزار فیش برداری( و میدانی )ابزارپرسشنامه( استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق را کارکنان اداره مهندسی مدیریت توزیع برقاراک تشکیل می دهند که شامل 242 نفر است. نمونه تحقیق با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی سادهو حجم آن با استفاده از جدول مورگان 242 نفر محاسبه شد. پس از جمع آوری اطلاعات از طریقپرسشنامه، اطلاعات به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون رگرسیون مورد تحلیل قرارگرفت. در نهایت، نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان می دهد که مدیریت کیفیت فراگیر بر چابکیسازمان تأثیر دارد؛ و از بین مؤلفه های مدیریت کیفیت فراگیر، مؤلفه سرعت، بیشترین تأثیر را در چابکی2 از تغییرات در چابکی سازمانی را / سازمان دارد. به بیان دقیق تر، مدیریت کیفیت فراگیر، به میزان 626تبیین می کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت کیفیت فراگیر، چابکی سازمانی، سازمانهای خدماتی،

عنوان انگلیسی Investigating the Effects of Total Quality Management on the Agility of Service Organizations
چکیده انگلیسی مقاله Organizational agility has become an essential feature of the success of organizations with very rapid and rapid changes in the mission environment of different organizations. Therefore, this study investigates the effect of universal quality management on agility in Arak Electricity Management Engineering at Power Distribution Company of Markazi province. This research is applied and is of a descriptive survey type. In order to collect data, the library method and field (questionnaire) have been used. The statistical population of this research is the staff of the Arak Electrical Engineering Management Department, which consists of 240 people. The research sample was calculated using simple random sampling method and its volume was calculated using Morgan table of 140 people. After collecting data through a questionnaire, information was analyzed using SPSS software and regression test. Finally, the results of this study indicate that overall quality management affects the agility of the organization; and among components of overall quality management, speed has the greatest impact on agility of the organization. More precisely, comprehensive quality management explains 0.616 of the changes in organizational agility.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی حسینخانی انجیرکی |
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، گرایش مدیریت راهبردی

امیرحسین یاوری بافقی |
دانشیار مدیریت دانشگاه علوم انتظامی امین

احمدرضا اسماعیلی |
استادیار مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم انتظامی امین


نشانی اینترنتی http://harold.jrl.police.ir/article_20457_4c02d8451980272bf2e6ab4a78a0debb.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/735/article-735-1733607.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات