این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۳۸۱-۳۹۸

عنوان فارسی تصویر سازمانی پلیس براساس الگوهای ذهنی شهروندان
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: تمام سازمان­ها به‌دنبال کسب و حفظ وجهه و تصویر بیرونی مطلوب هستند. پلیس هم یک نهاد مهم جامعه است و خدمات آن به عموم عرضه می‌شود بنابراین داشتن تصویر مثبت بیرونی، منجر به ایجاد اعتماد عمومی به پلیس شده و در نتیجه کارامدی آن را افزایش می‌دهد.نظر به اهمیتی که مفهوم تصویر سازمانی برای پلیس دارد، پژوهش حاضر به مطالعه تصویر سازمانی پلیس پرداخته است. روش: از آنجا که آگاهی از ذهنیت افراد جامعه نقش بسزایی در شناخت تصویر سازمانی پلیس دارد، بنابراین پژوهش حاضر این تصویر را از منظرگاه شهروندان بررسی کرده است و روش‌شناسی کیو که شناسایی این ذهنیت را میسر می‌سازد، بکار گرفته شد. با توجه به روش‌شناسی خاص کیو، نمونه­ای با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده به حجم 20 نفر از جامعه مشتمل بر کلیه شهروندان شهرستان گناباد انتخاب شد. داده­های پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمع‌آوری و برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم‌افزار «پی کیو متد» استفاده شد. یافته­ ها: گزاره­های پژوهش با استفاده از فن تحلیل عاملی متمایز و دسته‌بندی شدند و چهار الگوی ذهنی در مورد تصویر ذهنی شهروندان نسبت به پلیس شامل الگوی امنیت‌بخشی، الگوی اخلاق‌مداری، الگوی حرفه­ای‌گرایی و الگوی عملکردی، شناسایی شد. نتایج: با استفاده از روش کیو، عوامل تاثیرگذار بر تصویر سازمانی پلیس شناسایی شد بنابراین سازمان پلیس می­تواند مبنایی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف خود در اختیار داشته باشد تا در صورت لزوم، اصلاحات ضروری را اعمال کند تا کارامدی آن افزایش یابد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تصویر سازمانی، هویت سازمانی، عملکرد سازمانی، پلیس، الگوهای ذهنی،

عنوان انگلیسی The Organizational Image of the Police based on the Citizens’ Mental Patterns
چکیده انگلیسی مقاله Background and aim: All organizations are desirable to achieve and preserve their image. Police are also an important institution of society and its services are being made available to the general public, so having a positive external imagewill increase public confidence in the police and thereby increase its effectiveness. Regarding the importance of the concept of corporate image for the police, the present study examines the organizational image of the police.Method: Because awareness of the people's mindset plays a significant role in recognizing the organizational image of the police, the present study examines this picture from the perspective of citizens and uses the methodology of the Q that identifies this mentality. According to the specific methodology of Qi, the sample was selected by simple random sampling in a volume of 20 people including all citizens of Gonabad city. The research data were collected using aquestionnaire and used for analyzing the data using the PIK method.Findings: The research statements were categorized using factor analysis technology and four mental patterns were identified about the citizens' mental image of the police, including security model, ethical model, professionalism model and functional model. Conclusion: Using the Q method, the factors affecting the organizational image of the police were identified. Therefore, the police organization can provide a basis for identifying its strengths and weaknesses, in order to implement necessaryreforms, if necessary, in order to increase its effectivenes. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فاطمه دادمند |
گروه مدیریت دانشگاه پیام نور

زهرا مهمی |
گروه مدیریت دانشگاه پیام نور


نشانی اینترنتی http://pmsq.jrl.police.ir/article_20415_d6e9298660e20583e8e6728b3f65f47c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-1731567.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات