|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۸۹، شماره ۱۹، صفحات ۱۳۳-۱۵۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش خدمات رفاهی در نگهداشت منابع انسانی (با تأکید بر تفاوت انسانها) |
|
چکیده فارسی مقاله |
موتور محرکهی درونی که افراد را وا میدارد که پرتلاش و مستمر در راستای فعالیتها و وظایف محوله گام بردارند، انگیزه است. سوخت این موتور، نیاز انسان است. اگر کلیهی اقداماتی را که صورت میگیرد تا این انگیزه در افراد ایجاد، حفظ و ارتقا یابد، خدمات نگهداری بنامیم، در آن صورت مدیریت نگهداشت نیروی انسانی باید تلاش کند که در تمام مراحل مسیر خدمتی، به نیازهای کارکنان توجه و آن را تأمین نماید. اما، از آنجا که انسانها، متفاوت بوده و علاوه بر آن، هر انسان واحد نیز در شرایط زمانی و مکانی و سنی مختلف، نیازها و خواستههایش دستخوش تغییر و تحول قرار میگیرد، لذا نگهداشت منابع انسانی امری پیچیده است و نیاز به مدیریت دارد. مدیریت نگهداشت منابع انسانی باید تلاش نماید نیازها و خواستههای انسانها را شناسایی و جهت تأمین آنها اقدام نماید. در این مقاله، ضمن بیان انواع نظریههای انگیزشی و شرح فرایند مدیریت منابع انسانی، با توجه به متفاوتبودن نیاز و خواستهی انسان در شرایط مختلف، نقش خدمات رفاهی را در نگهداشت منابع انسانی بیان میکنیم. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
نگهداشت، |
|
عنوان انگلیسی |
The role of recreational services in human resource1 maintenance (Putting emphasis on human differences) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Motivation is the interior driving motor that persuades people to diligently and continuously taking steps toward doing activities and duties. The fuel of this motor is human need. If we called all activities that create, maintain and improve motivation as maintenance services, in this case the human resource maintenance management should tried to satisfy personnel needs and focused them carefully in all career path stages. As all people are different with each other and moreover every person s behavior is changed in different age, time and place circumstances, therefore the human resource maintenance is a complicated matter and requires management. Human resource maintenance management should be tried to recognize and provide all human needs and requests. In this paper the author has tried to describe the kinds of motivational theories and explain human resource management process regarding to the human needs and requests differentiation in different situation. In the end of this paper the role of recreational services in human resource maintenance has been explained too. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
عبدالله مجیدی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://phr.jrl.police.ir/article_12415_964e549270c5a2e80a5ffe4ca76dfdb2.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-1643815.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|