|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۹۰، شماره ۲۵، صفحات ۱-۲۶
|
|
|
عنوان فارسی |
توسعه انگیزش و توانمندی آموزشگران: مدل سرمایه انسانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
در جامعه امروزی، گردش امور وابسته به سازمانها است. سازمانها از طریق کارکردهای اساسی خود در زمینههای انتظام، رفع نیازها، و پویایی و پیشرفت جامعه، نقشی حیاتی در استمرار چرخه حیات جوامع ایفا مینمایند. بدیهی است در این میان، کیفیت عملکرد سازمانها اهمیتی بسزا مییابد. عملکرد سازمانها نیز به نوبه خود متأثر از کیفیت سرمایه انسانی (در ابعاد دانش، توانش و انگیزش) آنها است. لذا لازم است برای توسعه سرمایه انسانی سازمان و به تبع، زمینهسازی برای بهبود عملکرد آن، به توسعه دانش، توانمندی و البته انگیزش نیروهای انسانی سازمان پرداخت. سازمانهای آموزشی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و خصوصاً توسعه سرمایه انسانی آموزشگران اهمیتی اساسی و کارکردی حیاتی برای موفقیت سازمان یا سیستم آموزشی مورد نظر در ایفای نقش و رسالت شایسته و بایسته خود در جامعه دارد. نظر به این مهم در این مقاله تلاش خواهد شد ضمن تبیین رابطه متقابل ابعاد سه گانه دانش، توانش و انگیزش در توسعه سرمایه انسانی سیستم آموزشی، به تشریح ماهیت و جایگاه انگیزش در ارتقای سرمایه انسانی آموزشگران پرداخته شود. در ادامه، چارچوب منسجمی از ابعاد و مبانی انگیزش مبتنی بر نظریههای علمی مرتبط با موضوع ارائه خواهد شد. این چارچوب میتواند مبنایی برای درک بهتر فرایند و محتوای انگیزشی افراد در سیستمهای آموزشی فراهم آورد و ما را در طراحی، اجرا و ارزیابی طرحها و برنامههای انگیزشی برای ارتقای سطح انگیزش و به تبع آن توانمندی آموزشگران یاری نماید. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Motivation development and educators enabling: The human capital model |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
none |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
none |
|
نویسندگان مقاله |
جعفر ترک زاده |
فاطمه زینعلی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://phr.jrl.police.ir/article_12364_23fe1f738e53da11cba040a010301650.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-1643766.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|