این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
منابع انسانی ناجا
، جلد ۱۳۹۲، شماره ۳۳، صفحات ۷۷-۹۸
عنوان فارسی
شیوه های ایجاد تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی
چکیده فارسی مقاله
امروزه صاحب نظران، تفکر انتقادی را به عنوان برونداد اصلی آموزش عالی معرفی کرده و تدریس تفکر را نکته پایه برای یادگیری به شمار می آورند.تفکر انتقادی با ویژگی ارزیابی کردن مفاهیم و شناخت پدیده ها روند حل مسائل را با ریشه یابی عمیق و تجزیه و تحلیل کردن آنها برای دانشجویان تشریح می کند و توانایی ایجاد روحیه جستجوگری و انگیزه مسأله یابی و حل آن را در یادگیرندگان به وجود می آورد و مهمترین نتیجه آموزشی حاصل از تفکر انتقادی به ایجاد قدرت بیان و فن نقادی کمک کرده و تحمل درک دیدگاههای مخالف را در دانشجویان به وجود خواهد آورد. در مطالعه حاضر، شیوه های ایجاد تفکر انتقادی در بین دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای اساسی برای ایجاد یک کلاس درس مبتنی بر تفکر انتقادی ارائه گردیده است. با توجه به نتایج مطالعات انجام شده توصیه می شود اساتید دانشگاه علوم انتظامی از روش تفکر انتقادی، جهت تدریس بهره جویند و جهت دسترسی به این مهم، مسئولان دانشگاه نیز، شرایط انجام این روش را فراهم نمایند تا از این طریق زمینه ایجاد تفکر انتقادی که رسالت اصلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بویژه دانشگاه علوم انتظامی است فراهم نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تفکر، تفکر انتقادی، دانشجویان، دانشگاه علوم انتظامی0،
عنوان انگلیسی
The ways of critical thinking among police academy students
چکیده انگلیسی مقاله
Todays, experts introduce critical thinking as higher education main output and consider teaching thinking as a main point for learning with assessing conptions and phenomenon recognition, critical thinking examine the problem – solving tend through in depth etymologh and their analysis for the students and created seeking Morale and problem – seeking motivation and its solution for the learners. The most important educational results from critical thinking helps to create power of speech and criticism technique and tolerating opposite view point of others in police academy students. Is this research, the ways of critical thinking among police academy students have been examined and the fundamental solutions have been introduced for designing a class on the basis of critical thinking. According to the results, it is suggested that the police academy students utilize critical thinking and the authorities of police academy should help for achieving to this purpose.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
critical thinking, students, police academy
نویسندگان مقاله
راشن عبدالهی |
دکتر محمد امیر تقوی |
نشانی اینترنتی
http://phr.jrl.police.ir/article_12304_aabc219adba91c6fc8cdbc8b91bb693b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-1643713.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات