منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۹۳، شماره ۳۶، صفحات ۵۱-۷۶

عنوان فارسی بررسی میزان رضایت‌مندی مراجعین به معاونت نیروی انسانی ناجا از کیفیت خدمات ارائه شده (طرح تکریم ارباب رجوع)
چکیده فارسی مقاله امروزه اکثر سازمانها و مؤسسات در شرایطی بهسر میبرند که باید به تقاضاهای روزافزون شهروندان آگاه و به تشکلهای علمی، گروههای ذینفع، نهضتهای اجتماعی، مطبوعات، وسایل ارتباط جمعی و غیره پاسخگو باشند، از اینرو پاسخگویی و تکریم اربابرجوع در همه سازمانها نقش محوری و اساسی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان رضایتمندی مراجعین به معاونت نیروی انسانی ناجا از کیفیت خدمات ارائه شده (تکریم ارباب رجوع) انجام شده است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است. برای نمونهگیری از روش نمونهگیری تصادفی استفاده شده است. حجم نمونه آماری با استفاده از روش کوکران240 نفر از مراجعهکنندگان به معاونت نیروی انسانی ناجا بوده است و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد سرکورال (1990) میباشد که برای ارزیابی انتظارات و ادراکات مشتریان و ارباب رجوع استفاده شده است و ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه مورد استفاده 08/87 می باشد. برای تجزیه و تحلیل دادههای از روشهای آماری متعددی از جمله آزمون تحلیل واریانس یک طرفه، آزمون همبستگی پیرسون وآزمون رگرسیون چند متغیره بهره گرفته شد. نتایج حاصل از یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین عامل محسوس، عامل ضمانت و تضمین، عامل پاسخگویی، عامل قابلیت اطمینان و عامل همدلی با تکریم اربابرجوع رابطه معناداری وجود دارد. عوامل همدلی و ضمانت و تضمین با 92 و 91 درصد در سطح 01/0 با توجه به نظرات مراجعین به معاونت بالاترین همبستگی را دارا میباشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارباب رجوع، کیفیت خدمات، رضایت مندی مشتریان، تکریم ارباب رجوع،

عنوان انگلیسی The survey on the extent of Naja manpower deputy clients' satisfaction from given services quality (clients respect plan)
چکیده انگلیسی مقاله Today’s the majority of organizations and institutes are in the situation which should be responsible against informed citizens increasing demands, scientific institutes, beneficiary groups, social movements, press, mass media and etc; so responsiveness and clients respect have a principal and vital role in all organizations, This research purpose was to survey the extent of Naja manpower deputy clients about given services quality by the employees (client respect plan).Research method was descriptive-survey and correlation. The sampling method was random sampling and the sample size were 240 clients of Naja manpower deputy and the tool for data-gathering was servqual questionnaire which has used for evaluating clients perceptions and expectations: The questionnaire Cronbach Alpha was 87/08 and the authors have used different statistical tests such as one-way variance analysis, Pearson correlation test, multi-variable regression. The findings indicate that there is a significant relationship between tangibles, assurance, responsiveness, reliability and empathy factors and clients respect. Empathy and assurance agents with %92 and %91 in level of %1 have the highest correlation according to Naja manpower deputy clients’ opinions.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید مهدی خادم |


زهره فخرسعادت |


ضیاء افراز |



نشانی اینترنتی http://phr.jrl.police.ir/article_12425_d3de8fde5bb2ab610a6ec2e4cc9fb3bd.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-1643693.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات