|
منابع انسانی ناجا، جلد ۱۳۹۷، شماره ۵۱، صفحات ۱۴۵-۱۶۸
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش شهرت سازمانی بر عملکرد کارکنان نیروی انتظامی شهرستان یزد |
|
چکیده فارسی مقاله |
در عصر پیوند دانش با دانایی و دارایی، رقابت برای ماندگاری به امری کاملا جدی تبدیل شده است،سازمان های ناکام به سرعت حذف م یشوند. در چنین شرایطی، بهینه سازی شهرت سازمانی از ضروری ترین موضوعات در پیشرفت سازمان ها، و سنگ زیر بنای پیشرفت آنها است. در واقع شهرت یک نوع ارزیابی است و منشاء آن از مشاهدات مردم عادی و درک آنان از یک نفر یا یک شی است. در این راستا پژوهش حاضر با هدف تبین رابطه بین شهرت سازمانی و عملکرد کارکنان نیروی انتظامی شهرستان یزد انجام شده است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی -همبستگی م یباشد. با توجه به جامعه آماری از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شدکه حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 152 نفر برآورد شد. روش گرد آوری داده ها کتابخانه ای و میدانی است. ابزارهای انداز هگیری پرسشنامه استاندارد فامبران و وان ریل ) 2003 (، پرسشنامه کوندری ) 2005 ( برای اندازه گیری شهرت سازمانی وعملکرد کارکنان بودند. آزمون های این پژوهش نرمال بودن توزیع داده ها، کوموگروف اسمیرنوف، آزمون همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار Spss م یباشند. نتایج تحقیق نشان داد که شهرت سازمانی با مؤلفه های قابلیت اعتماد، کیفیت کار، قضاوت، همکاری، توانایی رهبری و ابتکار عمل ارتباط دارند و با مؤلفه های یادگیری و توسعه شخصی، ویژگی های ظاهری، نگرش، کمیت کار و امنیت، ارتباط ندارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
شهرت، عملکرد، شهرت سازمانی، قابلیت اعتماد، کیفیت کار، |
|
عنوان انگلیسی |
The survey on the role of organizational reputation on performance of Yazd province police employees |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
in the era of linkingknowledge with wisdom and properties, competing for sustainability has become absolutely a serious matter.Unsuccessful organizations are quickly removed. In these conditions, optimization of organizational reputation is the most essential topics for development of organizations, and is the cornerstone of their progress. In this regard, the current study aimed to survey on the role of organizational reputation on performance of Yazd province policeemployees. The research method was descriptive –survey andthe sampling method was stratified random sampling and the sample size was calculated via Cochran formula and 152 samples have been collected.The authors were used library method for data gathering.Measuring tools were Fombrun and Van Riel (2003) questionnaire and Condrey (2005) questionnaire was used for measuring employee performance. The authors were used- Kolmogorov–Smirnov test, Pearson correlation and regression and also used- SPSS software for analyzing data. The results of this research indicated that organizational reputation has a significant relationship with the components of dependability, quality of work, judgment, cooperation, leadership ability and initiative. And have no significant relationshipwith the components of learning and personal development, physical features, attitude, quantity of work, |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
صدیقه طوطیان اصفهانی |
سیاب فرج زاده |
لیلا گودرزی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://phr.jrl.police.ir/article_19085_b76dc7174cacd12117a905c957bb7a2a.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1216/article-1216-1643605.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|