این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مطالعات پیشگیری از جرم
، جلد ۱۳۹۲، شماره ۲۷، صفحات ۱۰۹-۱۴۶
عنوان فارسی
جایگاه نهاد آموزش در پیشگیری از بزهکاری و بزهدیدگی کودکان
چکیده فارسی مقاله
تلاش در راستای حذف یا محدودسازی عوامل و زمینههای بزهکاری و بزهدیدگی کودکان، بهعنوان راهکاری مؤثر، همواره مدنظر سیاستگذاران پیشگیری از جرم و کجروی بوده است. اجرا و مدیریت برنامههای پیشگیری به همکاری و هماهنگی نهادهای متعددی محتاج است. در این بین نهاد آموزش بهلحاظ ارتباط مستمر با کودکان و والدین و امکان اجرای برنامههای کنترل و پیشگیری در این نهاد از اهمیت بالایی برخوردار است. شناسایی عوامل خطر و رفتارهای پرخطر کودکان، که میتواند بهدنبال تأثیر محیطهای پرخطری چون خانواده و گروه همسالان و یا شکست در همنوایی با آنها و جامعه ایجاد شود و اعمال و اجرای برنامههای پیشگیری در قالب برنامههای مرتبط با کودکان و والدین و مربیان، از مهمترین وظایف نهاد آموزش محسوب میشود. آموزش مهارتهای زندگی و مداخلات روانی- اجتماعی در محیطهای مرتبط با کودکان، بهعنوان رویکرد اجتماعی پیشگیری، و تقویت و حفاظت از آماج جرم در راستای محو و محدودسازی فرصتهای ارتکاب جرم (پیشگیری وضعی) توسط نهاد آموزش قابلیت اجرایی مییابد. کارکردهای پیشگیرانه نهاد آموزش در کشور ما به دو صورت فوق قابل اجرا بوده، ولی با چالشهای چندی، از جمله ناآشنایی کارگزاران نهاد آموزش به مقوله پیشگیری در معنا و مفهوم علمی و کاربردی آن و بهتبع کمبود توجه به این مهم و همچنین فقدان ارزیابی دقیق و علمی از برنامههای ترویجی و علمی مواجه بوده و هست. در این مقاله سعی شده به انواع نقشهای نهاد آموزش در امر پیشگیری از بزهکاری و بزهدیدگی با رویکردی تحلیلی پرداخته شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The role of education in preventing child delinquency and Bz·hdydgy
چکیده انگلیسی مقاله
Attempt to exclude or limit the causes and contexts of child delinquency and Bz·hdydgy as an effective way , is crucial for policymakers Prevention of Crime and Deviance . Implementation and management of prevention programs requires the cooperation of several institutions . In between training institutions Bhlhaz regular contact with children and parents , and allows control and prevention programs in these institutions is of utmost importance . Identification of risk factors and risk behaviors in children , which can happen after a great risk environments such as family influence and peer groups , or failure to conform with society to create and enforce and implement prevention programs in related programs for children and their parents and coaches, the most important duties is an educational institution . Life skills training and psychological interventions - social environments associated with children as a social approach to prevention, and strengthen and protect the target of the crime in order to eradicate or limit opportunities for crime ( preventing rotation ) is implemented by the educational institution .programs and promote scientific knowledge and is exposed . In this article we have tried a variety of roles in the educational institution and Delinquency Prevention Bz·hdydgy analytical approach to be dealt with .
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیدمهدی احمدی موسوی |
نشانی اینترنتی
http://cps.jrl.police.ir/article_13598_02e647c9292a6b1fe73ca33387b64838.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1204/article-1204-1643412.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات