|
مطالعات پژوهشی راهور، جلد ۱۳۹۱، شماره ۲، صفحات ۹۹-۱۱۸
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی میزان اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی با مدل بارهای الکتریکی |
|
چکیده فارسی مقاله |
این مقاله از مدل خرد بارهای الکتریکی برای توصیف رفتار حرکتی رانندگان با درنظر گرفتن قواعد راهنمایی و رانندگی در قسمت اصلی آزادراه استفاده شده است. توجه یا عدم توجه به قانون رعایت فاصله ایمن با وسیله نقلیۀ جلویی هدف اصلی این تحقیق است. براساس مدل ذکر شده موقعی تهای مکانی رفتار تعقیب و تغییر خط وسایل نقلیه تعیین شده است. با مقایسه موقعیت وسایل نقلیه در شرایط واقعی با مقادیر متناطر آنها در محیط شبی هسازی، میزان مطابقت مدل با رفتار حرکتی رانندگان در شرایط واقعی تعیین شده است. در تحقیق مزبور از یک نر مافزار شبی هساز خرد ترافیک برای شبی هسازی مدل استفاده شده است. مراحل انجام تحقیق به ترتیب فرموله کردن، کالیبره کردن، اجرا در محیط نر مافزار، ارزیابی و تحلیل خروجی مدل است. در این پژوهش از داد ههای تحقیقات گذش ��ته، برداشت ش ��ده از آزادراه تهران-کرج استفاده شده است. نتایج خروجی مدل بارهای الکتریکی در حالت عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی برای همین داد هها با شرایط واقعی تطابق دارد. در نهایت از مقایسه نتایج ب هدست آمده از شبی هسازی بر اساس رعایت قانون با داد ههای شرایط واقعی اعتبار مدل EM1 برای محاسبه سرعت متوسط و تعداد تغ ییر خط وسایل نقلیه رد شده است. ارزیابی این مدل در سطح کلان نشان داد که رفتار رانندگان با قوانین آ یین نامه راهنمایی و رانندگی هماهنگ نیست. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
چرخش/ چپ دست/ راست راست/ رفتار/ رانندگی، |
|
عنوان انگلیسی |
Study of Traffic Enforcement Through Electrical Charge Model |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In this article, considering traffice regulations in the main part of freeway, electrical charges micro model has been used for describing drivers, motional behaviour. To observe or failure to observe safe longitudinal distance is the main target of this research. Based on the mentioned model, place positions of vehicles lane changing and chasing has been determined. Comparing vehicles positions in real conditions with their corresponding values in simulation enviorments, adapting level of the model to drivers, motional behaviour has been specified in real conditions. A traffic micro simulator software has been used for simulating the model in this study. Performing stages of the research respectively is "formalizing, calibrating, applying in software enviorment, evaluating and analyzing the model output". Former research data gathered from Karaj- Tehran freeway has been utilized as well. It represents that output results of electrical charges in the mode of inattention to traffic rules for the same data correspond to real conditions. At last, the results gathered from simulation based on observing the law has been compared with real conditions data of EM model credit for calculating average speed and number of vehicles lane change. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سید محمد سادات حسینی |
امیر جمشیدی نژاد توسرمدانی |
محمد سعید منجم |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://talar.jrl.police.ir/article_11567_52a7ab0bd7b154938e2f20d2e3944646.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643270.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|