|
مطالعات پژوهشی راهور، جلد ۱۳۹۱، شماره ۲، صفحات ۷۱-۹۸
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر باز یهای آموزشی بر یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف اصلی از انجام این پژوهش بررسی میزان تأثیر باز یهای آموزشی در یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به قانون در کودکان دختر و پسر 7 تا 21 ساله شهر تهران و تفاوت آن در دختران و پسران بود. بدین منظور از بین کلیۀ دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 90 - 1389 با استفاده از روش نمون هگیری چندمرحله ای )خوش های چند مرحل های( 80 دان شآموز انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش ) 20 دختر- 20 پسر( و کنترل ) 20 دختر- 20 پسر( قرار گرفتند. گروه آزمایش طی دو هفته با ابزاری که محقق طراحی کرده بود با عنوان شهرک رانندگی بازی کردند و سپس توسط آزمونی که توسط محقق طراحی شده بود میزان یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به قانون انداز هگیری شد. نتایج نشان دادند که استفاده کودکانا ز باز یهای آموزشی در یادگیری علائم و مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به قانون تأثیر مثبت دارد و اس ��تفاده از باز یهای آموزش ��ی در یادگیری علائم راهنمایی و رانندگی در بین دختران و پسران تفاوت معنادار دارد اما استفاده از باز یهای آموزشی در یادگیری مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام به قانون در بین دختران و پسران تفاوت معنادار ندارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
چرخش/ چپ دست/ راست راست/ رفتار/ رانندگی، |
|
عنوان انگلیسی |
Effect of the Educational Games in Learning "Traffic Regulations and Signs |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The main purpose of this study is to observe the effectiveness of the educational games in learning traffic signs and regulations, and how to respect these rules among the 7-12 year- old children in Tehran, and the difference of such an effectiveness between boys and girls. For this purpose, the sample was taken among all of the Tehran elementary school students in 2010-2011. By clustering sampling, 80 students were selected and divided into two experimental (20 girls and 20 boys) and control group. The experimental group was asked to play with a game designed by the researcher for two weeks and then their knowledge of traffic rules and signs were examined through a test designed by the researcher. The results represent that playing educational games by children is effective in learning traffic regulations and signs, and respecting to the law; and using educational games for learning traffic signs is significantly different between boys and girls, whereas using educational games for learning traffic regulations and respecting to the law has no remarkable difference between boys and girls. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محبوبه تاج الدین |
داریوش نوروزی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://talar.jrl.police.ir/article_11566_27ea1b72be2ce7edfb3eb54a57dee5f8.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643269.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|