مطالعات پژوهشی راهور، جلد ۱۳۹۱، شماره ۳، صفحات ۱۰۳-۱۲۰

عنوان فارسی بررسی وضعیت ایمنی در را ههای روستایی و تأثیر آن بر تصادفات
چکیده فارسی مقاله بخش عمد های از را ههای کشور در زمره را ههای روستایی ب هشمار م یروند. در سا لهای اخیر تصادفات را ههای روستایی ر وبه افزایش بوده است. هدف از پژوهش حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر ایمنی تراف کی در را ههای روستایی و تأثیر آن بر تصادفات م یباشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داد هها از روش تر یکبی توصیفی از نوع پیمایشی برای دریافت اطلاعات کارشناسان پلیس راه و راهداری و اسنادی به منظور تحلیل وضعیت موجود تصادفات با استفاده از آمار و ارقام موجود بوده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کل ۀی کارشناسان پلیس راه و راهداری شهرستان قاینات تش یکل م یدهند که به دلیل محدود بودن آن به صورت تمام شمار کل ۀی اعضای جامعه مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج این پژوهش نشان م یدهد که علائم عمودی و افقی ) 6/ 86 درصد(، شان هراه ) 4/ 37 درصد( و پی چها و قو سها ) 45/5 درصد( در را ههای روستایی به میزان قابل توجه و معن اداری بر تصادفات تأثیر دارد. اما عرض را ههای روستایی در مدت زمان مورد مطالعه در را ههای روستایی شهرستان قاینات بر تصادفات تأثیر نداشته است و بیشترین تصادفات در فاصله کمتر از 5 یکلومتر به نزد کیترین منطقه مسکونی رخ داده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله را هروستایی، تصاد فجاد های، ایمن یراه، تراف کی، تصادفات روستایی،

عنوان انگلیسی Evaluation of Safety on Rural Roads and the Impact upon Accidents
چکیده انگلیسی مقاله A high percentage of Qaenat City’s roads are within rural areas and accidents and the frequency of incidents and casualties on rural roads has increased significantly in recent years. This has brought into question issues of safety and prevention of crashes and fatalities in such vulnerable settings. The purpose of this study is to identify factors affecting traffic safety on rural roads and how it impacts and effects accident rates. For this purpose the data of approximately 211 accidents in Qaenat City during 2011 and 2012 has been used. This data is based on four components: vertical and horizontal road signs, radius of curvatures, width of roads and hard shoulders Two methods of library and survey were used and the data collected is based on available documents on rural road crashes and complimentary questionnaires completed by high way expert patrols and of the South Khorasan Province. This study was conducted by combining descriptive and inferential methods and by preparing and distributing questionnaires. The SPSS software was also used to analyses data. Statistically, vertical and horizontal signs showed 86.6%, hard shoulders gave a result of 37.4% and on the radius of curvatures gave a 45.5% impact on accidents. The width of rural roads during the study in Qaenat City had no effect upon accident rates. Most accidents occur at distances less than 5 km to the nearest residential area.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد رضا احدی |


علیرضا امینی |


علیرضا رضایی |



نشانی اینترنتی http://talar.jrl.police.ir/article_11563_4c6b49b20fea2ab0c85159881e326943.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643266.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات