مطالعات پژوهشی راهور، جلد ۱۳۹۲، شماره ۴، صفحات ۳۳-۶۲

عنوان فارسی بررسی ارتباط بین مصرف رسانه ای و بهبود فرهنگ ترافیک شهروندان اصفهانی
چکیده فارسی مقاله رسان ههای جمعی از طریق آگا هسازی و اقدامات تبلیغاتی )ترویجی( م یتوانند در نگرش و تغییر فرهنگ ترافیک به س ��مت تقویت و اصلاح بس ��یار مؤثر باشند و با ارائۀ پیا مهای مختلف فرهنگی و اجتماعی در جهت اقناع و متقاع دسازی مخاطبان در رعایت رفتار ترافیکی الگوی مفیدی تلقی شوند. هدف از نگارش این مقاله، بررسی رابطه میان مصرف رسان های بر روی بهبود فرهنگ ترافیک در بین ش ��هروندان اصفهانی اس ��ت؛ روش تحقیق از نظر جم عآوری داد هها، توصیفی - تحلیلی از نوع روش پیمایش ��ی اس ��ت؛ این مطالعه در بین 384 نفر از ش ��هروندان بالای 18 سال اصفهانی از کلیۀ اقشار و گرو ههای اجتماعی در سال 1392 صورت گرفته و برای جم عآوری اطلاعات، از پرس شنامه استفاده ش ��ده اس ��ت. روش نمون هگیری در مرحلۀ نخس ��ت، نمون هگیری طبق هبندی ش ��ده و در مرحلۀ دوم، نمون هگیری سهمی های بوده است. نتایج پژوهش نشان م یدهد که همبستگ یهای معناداری بین کمیت و کیفیت رسان ههای جمعی با ابعاد فرهنگ ترافیک پاسخگویان وجود دارد؛ به عبارت دیگر پاسخگویان از حیث میزان اس ��تفاده، به ترتیب از رس ��ان ههای دیداری- ش ��نیداری )تلویزیون داخلی(، رسان ههای دیداری- شنیداری )تلویزیون ماهوار های(، رسان ههای چاپی- نوشتاری و رسان ههای الکترونیک بیشتر استفاده م یکنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Study of Media Effect on Improving Isfahan Traffic Culture
چکیده انگلیسی مقاله The mass media with their advertisement are effective tools in improving traffic culture. They can promote traffic culture by different culture and social traffic messages. The aim of this study is investigating the relation of media on improving Isfahanian traffic culture. The methodology of this study is based on the analytic – descriptive. The data collection of this research include 384 people above 18 years old. This study is conducted in 2013 and questionnaire is used. The sampling of this research has been hierarchichal and selective. The result of this study showed that there is meaningful correlation between quantity and quality of mass media in relation of traffic culture. In other words, people use audio - visual media, printed and written media and electronic media more than other media.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا سادات کشاورز |


بهجت یزدخواستی |



نشانی اینترنتی http://talar.jrl.police.ir/article_11554_32d2baf935bf1c796d9df9ed684a9d20.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643257.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات