این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مطالعات پژوهشی راهور
، جلد ۱۳۹۲، شماره ۶، صفحات ۱۱۳-۱۳۴
عنوان فارسی
تعیین شاخص حوا سپرتی بر اثر تابل وهای تبلیغاتی در را ههای برو نشهری
چکیده فارسی مقاله
رانندگی یک فعالیت پیچی ��ده و واضح است که رانندگی ب یدقت یکی از عوامل مؤثر بر تصادفات بزرگراهی بوده است. بنابراین محیط ساخته شده جاد هها از نظر پش ��تیبانی رانندگان در داشتن عملکرد رانندگی ایمن بسیار حائز اهمیت است. یکی از عوامل حوا سپرتی خارجی، علائم تبلیغاتی حاشی های در جاد هه ا هس ��تند که موجب افزایش حجم اطلاعات بصری و شلوغی میدان دید رانندگان م یشوند. بس ��یاری از کارشناسان عقیده دارند که تبلیغات حاشیه جاد های به پیچیدگی بیشتر محیط دید راننده و حوا سپرتی کمک م یکند. تبلیغات حاشیه جاد های تأثیرات زیانباری بر واپایش محل خطوط حرکتی و افزایش بار ذهنی و تمرکز چش مها داشته و زمان واکنش را کند م یکنند. در این تحقیق، به منظور بررسی مشکلات ایمنی مذکور نمون های تهیه شده است که در تهیه آن از نظرات کارشناسان، پرس شنامه، روش AHP کم ��ک گرفته ش ��ده است. نام مدل فوق شاخص تأثیرگذار حوا سپرتی تعیین شد. به کمک این مدل مقدار هر شاخص را با توجه به مش ��اهد هها و وضع تابلوهای تبلیغاتی در هر محور مورد بررسی قرار داده و نسبت به میزان ایجاد حوا سپرتی بیش از حد توسط تابل وهای تبلیغاتی در مسیر تصمی مگیری م یشود. با تکیه بر نتایج تحقیق فوق و سایر تحقیقات مشابه برای تعیین میزان حوا سپرتی ایجاد شده توسط تابلوهای تبلیغاتی، رو شهایی مناسب را ههای کش ��ور تعیین و میزان تأثیرگذاری آنها بر ایمنی مشخص م یشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Determination of Distraction Index by Advertising Billboards on Rural Roads
چکیده انگلیسی مقاله
Driving has become a complex activity. It is obvious that careless driving is one of the factors affecting highway accidents. Therefore, environment of roads is important to support drivers in safe driving. One of the distraction factors is advertising signs on the road that increase the amount of visual information and the scope of the driver. Advertising billboards have a negative effect on line controlling and increase mental load and the focus on the eyes and prolong the reaction time. In this research, a model is designed to evaluate the safety problems, and to prepare this model, expert's opinions, questionnaire, AHP method and Expert Choice software has been used. This model is called the Index of the distraction effect. With the help of this model, the value of each index through the observations and the status of billboards in each route examined and decisions are made toward the distraction through advertising billboards on the path. Based on these research results and other research to determine how much distraction caused by billboards, appropriate procedures for our route and the extent of their impact on safety is determined.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد رضا احدی |
بامداد بیاتی |
نشانی اینترنتی
http://talar.jrl.police.ir/article_11551_c03cc369c384c9ff5db7085c84f8e7b2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643248.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات