مطالعات پژوهشی راهور، جلد ۱۳۹۲، شماره ۶، صفحات ۸۵-۱۱۲

عنوان فارسی ارائه روشی جهت بهر هگیری از هواپیمای بدون سرنشین در بهبود واپایش شدآمد و مدیریت شهری
چکیده فارسی مقاله در این مقاله، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان روشی مناسب در مدیریت شدآمد پیشنهاد شده، که م یتواند باعث رفع مش ��کلات و بهبود رو شهای موجود شود. استفاده از فناور یهای نوین با چال شهایی همراه خواهد بود که از جمله آنها، مسئله طراحی مسیر هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام مأموریت است. به همین منظور، روشی نوین برای طراحی مسیر با هدف دوری از موانع تهدید با استفاده از داد ههای واقعی پیشنهاد شده است. از این رو، ابتدا با بهره گیری از تحلی لهای مکانی به مد لسازی موانع تهدید و منطقه پرواز پرداخته شده است. سپس مسیریابی با استفاده از رو شهای گرافیکی، صورت گرفته، به طوری که هواپیمای بدون سرنشین را برای رسیدن به مقصد، با دقت و سرعت مناسب، هدایت کند؛ با این شرایط که هواپیمای بدون سرنشین به موانع برخورد نکند، دینامیک هواپیما وارد مسیریابی شود و نیز تابع هزینه بر اساس پارامترهای تعریف شده، کمینه شود. نکته قابل ذکر این است که با توجه به نوآور یهای به کار گرفته شده در زمینه مد لسازی مکانی موانع و منطقه پرواز، فشرده سازی اطلاعات به روش درخت چهارتایی، بررسی کلیه مسیرهای ممکن موجود با استفاده از الگوریتم کوتاه ترین مسیر کا و لحاظ کردن قابلی تهای فیزیکی هواپیما، این روش انعطاف پذیر بوده و بسته به شرایط مسئله، امکان اعمال تغییرات روی آن وجود دارد. همچنین م یتوان از تحلی لهای به کار رفته در پژوهش حاضر، برای مسیریابی بهینه و ردیابی وسائل نقلیه زمینی بهره برد. نتایج به دست آمده بیانگر تأثیر به سزای تحلی لهای مکانی و دقت مسیر طراحی شده با استفاده از روش پیشنهادی است. کلید
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Presenting a Method for Utilizing Unmanned Aerial Vehicle to Improve Traffic Control & Urban Management
چکیده انگلیسی مقاله In this paper, the use of unmanned aerial vehicles (UAVs) has been suggested as an appropriate method for traffic management. This solution proposes a way to solve traffic drawback in a better way and improve the existing methods. Obviously, using this new method has some challenges, such as UAV path planning to carry out the mission. For this, a path planning method has been suggested using realistic data with aim to avoid threats. Hence, at first, by utilizing spatial analysis, threat obstacles and flight area has been modelled. Then, the path planning has been done by graphical methods to guide UAV with appropriate speed and accuracy, so that UAV does not collide the obstacles. Dynamic parameters have been considered in planning and the cost function has been minimized based on defined parameters as well. It is noteworthy that the applied innovations, such as spatial modeling of obstaceles and the flight area, consideration of all possible paths by k-shortest path algorithm ,data compression by quadtree and taking the UAV physical capabilities, into account; have been made this method, flexible .It means that the method depends on the circumstances; and it is possible to apply the changes. This is also feasible to use analysis of the proposed method for optimal routing and tracking of ground vehicles. Results reflect effectiveness of spatial analysis and the designed method accuracy.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هدی اله بخشی |


علی اصغر آل شیخ |


ابوالقاسم صادقی نیارکی |



نشانی اینترنتی http://talar.jrl.police.ir/article_11550_fe6e254f1b972d148e571d6c93cd6423.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643247.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات