|
مطالعات پژوهشی راهور، جلد ۱۳۹۲، شماره ۷، صفحات ۱۱۷-۱۳۴
|
|
|
عنوان فارسی |
کاربرد مدل لوجیت ترتیبی در تصادفات عابران پیاده در را ههای بی نشهری |
|
چکیده فارسی مقاله |
پی شبینی ش ��دت تصادفات و ارزیابی عوامل مؤثر در را ههای برون انگیزه اصلی نگارش مقاله جاری اس ��ت. در این راستا، عوامل مؤثر بر جرحی یا فوتی بودن تصادفات عابران پیاده در را ههای برون شهری اس ��تان تهران طی س ��ا لهای 1388 الی 1390 با استفاده از مدل لوجیت ترتیبی مورد تحلیل قرار گرفت. ویژگ یهای راننده، زمان وقوع تصادف، وس ی��له نقلیه درگیر در تصادف، مقصر بودن عابر پیاده، فاصله از نزدی کترین پاسگاه، علت تامه ثبت شده در صحنه تصادف و تعداد وسایل درگیر در تصادف از متغیرهای اصلی بررس ��ی شده در این مدل هستند. نتایج مطالعه نشان م یدهد، عواملی چون نوع خودرو درگیر در تصادف، محل وقوع تصادف، زمان وقوع تصادف و مقصر بودن عابر پیاده در افزایش شدت تصادف عابران پیاده نقش قابل توجهی دارند. در انتها با توجه به سیاست پذیر بودن متغیرهای مورد بررسی در مدل ساخته شده، پیشنهادهایی به منظور ارتقای ایمنی گذر عابران پیاده در را ههای برون شهری استان تهران ارائه شد |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مدل پیش بینی، شدت تصادفات، را ههای برون شهری، لوجیت ترتیبی، |
|
عنوان انگلیسی |
Application of Ordered Logit in Pedestrian’s Intercity Accidents |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This study aimed to prediction of injury severity of pedestrian in rural accident and evaluation of factors affecting on this. So, the factors affecting the death or injury of pedestrian accidents in Tehran province rural roads during 1388 to 1390 were analyzed by using ordered logit model. Explanatory variables that turned out to be significant in the final models are driver characteristics; time of accident; the vehicle involved in the accident; pedestrian guilty; distance from the nearest station; the cause of the accident scene; andthe number of vehicles involved in the accident.The results indicated that the type of vehicle involved in the accident, location of accident, time of accident and pedestrian guilty have a significant role inthe severity of pedestrian accidents. Finally, with respect to the studied variables can be allowed by policy, recommendations was improved to the safety of pedestrians crossing the road in Tehran province rural road. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
بابک میربها |
علیرضا ماهپور |
محمدرضا مهماندار |
محمدررضا احدی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://talar.jrl.police.ir/article_11544_9cb4edee998ac3267cf64a892763ee99.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643242.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|