|
مطالعات پژوهشی راهور، جلد ۱۳۹۳، شماره ۹، صفحات ۱۱۱-۱۳۸
|
|
|
عنوان فارسی |
ارائه مدل اولویت بندی ایمنی تقاطع های همسطح |
|
چکیده فارسی مقاله |
تقاطعها به جهت کاهش تداخلات تراف کیی، در تمامی مسیرهای اصلی و فرعی، ب هخصوص در معابر شهری از مه مترین زیرساخ تهای حمل و نقل محسوب م یشوند. از سوی دیگر، هدف از طراحی تقاطعات کاهش تعداد برخوردهای ممکن بین وسایل نقلیه با کیدیگر و همچنین عابران پیاده با آنهاست. به نحوی که بیشترین ایمنی، سهولت در حرکت و کمترین تأخیر برای وسایل نقلیه فراهم شود. یکی از انواع تقاط عها که سهم بسزایی در افزایش مطلوبیت پارامترهای ترافیکی شبکه حمل و نقل شهری دارد و به لحاظ اجرایی دارای پتانسیل زیادی نیز است، تقاط عهای هم سطح م یباشند. از سوی دیگر، تصادفات و سوانح ناشی از پا یین بودن میزان ایمنی، مدیران شهری را به تصمی مگیری محتاطانه برای استفاده از این تسهیلات ناگزیر م یکند. از ای نرو، شناسایی و دسته بندی عوامل مؤثر بر ایمنی تقاط عهای هم سطح از اهمیت بسزایی برخوردار است. با این رویکرد در مطالعه حاضر، پس از تع یین و طبقه بندی عوامل مذکور، با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی) AHP (، اولوی تبندی آنها انجام شده است. نتایج مطالعه نشان داد که حرکت حین چراغ قرمز با 4/ 10 درصد و زاویه تقاطع با 7/ 8 درصد دارای بیش ترین و حجم گردش به راست و جزیره های ترافیکی با 8/ 0 درصد و 4/ 0درصد دارای کمترین میزان اهمیت هستند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Presenting Safety Prioritized model of Level Crossing |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
To minimize traffic intersection, in all major and minor routes, especially in urban transportation infrastructure is the most important factor. On the other hand, the aim of designing intersections is reducing accidents and fatalities between pedestrians and vehicles to such a way that maximum safety, ease of movement and minimal delay for a vehicle is provided. The type of junctions which has an important role in improving urban transportation network traffic parameters and have enormous potential in terms of performance, are Level Crossing. On the other hand, due to the low rate of safety measures and high rates of accidents enforce urban managers to take conservative decision about using of these facilities. So, identification and classification of the factors affecting the level of intersection safety is very important. With this approach in the present study, after determining and classification of these factors, by using of Analytical Hierarchy Process (AHP), the prioritization of them is done. The results showed that crossing from intersection during a red light, with 10.4% and intersection angle of 7.8% is of high, and the volume of traffic island and turning to right with 8.0% and 4.0 % is of low importance. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
شهریار افندی زاده |
علی توکلی کاشانی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://talar.jrl.police.ir/article_11586_055b10374dbb92e7818d9979afc4f6ea.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643233.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|