مطالعات پژوهشی راهور، جلد ۱۳۹۴، شماره ۱۳، صفحات ۱۰۷-۱۲۲

عنوان فارسی مقایسه رفتار رانندگان در برابر ادوات آرام سازی ترافیک در دنیای واقعی و مجازی
چکیده فارسی مقاله بررسی عکس العمل رانندگان در برابر اقدامات آرام سازی ترافیک می تواند ک مک بزرگی در جهت انتخاب و اجرای طرح مناسب برای آرام سازی ترافیک کند؛ لذا در این تحقیق دو پارامتر سرعت و جابجایی جانبی به عنوان معیاری برای بررسی رفتار رانندگان در برابر نوع خاصی از تمهیدات آرام سازی ادراکی ترافیک در نظر گرفته شده است. این مطالعه به روش توصیفی از نوع پس رویدادی انجام شده است وجامعه آماری آن را دوگروه در فضای واقعی (خودروهای ورودی شهر ایزدشهر ) و 39 نفر راننده با میانگین سنی 28 سال و حداقل 3 سال سابقه برای دنیای مجازی انتخاب و مورد ارزیابی قرار گرفتند . ابزار مورد استفاده در این مطالعه تابلوهای محدویت سرعت مجاز و دستگاه شبیه ساز رانندگی بوده است . نتایج این تحقیق نشان داد که میانگین سرعت رانندگان در دنیای واقعی به هنگام مواجهه با تابلو محدودیت 13/ 3 کیلومتر بر ساعت کاهش یافت اما در دستگاه شبیه ساز رانندگی این کاهش سرعت 1 / سرعت مجاز 9 کیلومتر بر ساعت بوده است. جابه جایی جانبی رانندگان نیز در دستگاه شبیه ساز رانندگی پس از نصب تابلو بیشتر شده که می توان آن را به دنیای واقعی نیز تعمیم داد و نتیجه گرفت که تابلوهای حاشیه راه تاثیر منفی بر جاب هجایی جانبی رانندگان دارند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Compare the Behavior of Drivers in Traffic Calming Devices in Real and Virtual Worlds
چکیده انگلیسی مقاله Check the reaction of drivers to traffic calming measures can be of great help in order to select and implement appropriate initiatives to calm the traffic. In this study the velocity and lateral displacement as a measure to check the behavior of drivers in a specific type of perceptual traffic calming measures have been taken. This is a descriptive study of the events carried out by community groups it in real space (entrance of vehicles in IzAdshahr) and 39 patients with a mean age of 28 years and a minimum of 3 years’ experience driver for the virtual world selected and evaluated. The instrument used in this study allowed speed limit signs and has been driving simulators. The results showed that the average driving speed limit speed limit in the real world when facing boards decreased 9.3 kilometers per hour in a driving simulator but the deceleration was 13.01 mph. Lateral movement of the drivers in the driving simulator after installing more boards that can be extended to the real world and concluded that the margins of the boards have a negative impact on the driver’s side movement.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فرشیدرضا حقیقی |


علی اکبری |



نشانی اینترنتی http://talar.jrl.police.ir/article_11614_5ae45539907c9da1d73713647685e879.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643207.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات