|
مطالعات پژوهشی راهور، جلد ۱۳۹۵، شماره ۱۸، صفحات ۱۴۱-۱۶۸
|
|
|
عنوان فارسی |
امکانات و ظرفیت های رسانه های اجتماعی برای جمع سپاری پایش مردمی عملکرد پلیس |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: هدف اصلی این مقاله، بررسی امکانات و ظرفیتهای رسانه های اجتماعی برای جمع سپاری وظایف نظارتی پلیس راهنمایی و رانندگی است. با توجه به اینکه نیروی انتظامی همواره به دنبال شیوه هایی است تا بتواند از مردم برای حفظ امنیت و برقراری نظم کمک گرفته و از مشارکت هرچه بیشتر آنان در پایش و نظارت عمومی بهره گیرد، این مقاله به بررسی نظریه ها، نگرش ها و تجربیات موجود در زمینه جمع سپاری پرداخته، ضمن ارائه و معرفی ظرفیتها و امکاناتی که جمع سپاری را در اختیار سازمانها قرار میدهد، برخی راهکارهای کلی را نیز پیشنهاد میکند. روش: روش این مقاله، کتابخانه ای و اسنادی است و به شیوه تحلیلی قیاسی به بررسی قابلیتهای رسانه های اجتماعی داخلی در جمع سپاری پایش مردمی عملکرد نیروی راهور میپردازد. یافتهها: یافته های مقاله حاکی از استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و ابزار مبتنی بر وب برای اخذ مستقیم نظر مخاطب و جمع آوری نظرات بهصورت مستقیم، در کنار استفاده از تکنیک ها و ابزارها و کانالهای سنتی برای دریافت نقد و نظرهای جامعه مخاطب است. پیشنهادها: با ایجاد نظام جامع بازخورد و تشکیلات تحلیل و بازخورد متناسب با ساختار سازمانی نیرو از طریق اصلاح و متمرکزسازی نظامهای ارتباطی رسانه و ایجاد سامانه جامع تجمیع و نظارت عمومی و سنجش مداوم و منظم نیازها و میزان رضایت مردم و پوشش کامل و جامع جامعه آماری، و بالاخره استقرار سازوکار مهندسی داده ها و داده کاوی و برپایی تشکیلاتی برای مطالعه و اجماع به منظور تحلیل نظرات و سیاستگذاری و تصمیم سازی لازم در پایش مردمی مؤثر ایفای نقش میکند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Facilities and capacities of social media for crowdsourcing public monitoring of traffic police performance |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The field and object: The main objective of this paper is to study the facilities and capacities of social media for crowdsourcing regulatory duties of traffic police. Given that the police are always looking for ways to help people to maintain security and restore order and enjoy their greater participation in the monitoring and supervision in public, This paper paid attention to the theories and attitudes and experiences in the field of crowdsourcing, while represents capacities and facilities that crowdsourcing puts at the disposal of organizations, proposes some general guidelines. Method:The method of this paper is library and documents and will pay comparative-analysis method to study the capabilities of internal social media in crowdsourcing public monitoring of traffic police performance. Findings: The research findings indicate that the use of social networks and virtual space and web-based tool to direct obtain audience opinion and collecting feedback directly, will be possible besides using the tools and techniques and traditional channels to receive critiques and opinions of audience community that they use this channels. Suggestions: by creating a comprehensive system of feedback and analysis organization and feedback proportional to the organizational structure of power play role through reform and centralization of media communication systems and creating comprehensive system for collecting and monitoring in public and ongoing and regular measurement of needs and amount of citizen satisfaction and complete and comprehensive coverage of statistical population and finally the establishment of a mechanism for data engineering and data analysis and the establishment of an organization for study and consensus to analyze the opinions and policy and necessary decision-making in effective public monitoring. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
the capacity of media in behaviuor and |
|
نویسندگان مقاله |
اردشیر زابلی زاده |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://talar.jrl.police.ir/article_11650_b2c0826328fc98a794e9afde5c826ebb.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1203/article-1203-1643171.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|