|
مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۲، شماره ۳۰، صفحات ۳۹-۵۴
|
|
|
عنوان فارسی |
تحلیل عملکرد پایانه های مسافری برون شهری استان تهران |
|
چکیده فارسی مقاله |
پایانه های مسافری برون شهری به عنوان مراکز تبدیل سفرهای برون شهری به درون شهری و بالعکس نقشی اساسی در حمل و نقل استان تهران ایفا می کنند؛ به گونه ای که سالانه میلیون ها نفر جهت جابهجایی از پایانه های اصلی استان تهران استفاده می نمایند. از آنجاکه رشد سفرهای برونشهری استان اجتنابناپذیر بوده و سیاست های تکلیفی نظیر قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت نیز دولت را مکلف به سرمایه گذاری در این بخش نمودهاند، توجه بیش از پیش به پایانه ها جهت ارائه خدمات مناسب و کاهش هزینه های وارد به کل سیستم ضروری بهنظر می رسد. لذا در این مقاله به تحلیل عملکرد پایانه های مسافری استان تهران که نقشی اساسی در حمل و نقل مسافران بین شهری دارند پرداخته و با تخمین تعداد مسافران در سال پایه و افق طرح، چگونگی عملکرد پایانه ها و میزان فضای زیربنای مورد نیاز جهت عملکرد مناسب آنها برآورد می شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
پایانه مسافری، پایانه برون شهری، سطح سرویس، استان تهران، |
|
عنوان انگلیسی |
Evaluation of the Operation of Tehran Interstate Road Transport Terminals |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Interstate road transport terminals play a key role in connecting urban and suburban networks to each other. Each year in Iran, millions of passengers use these facilities to commute from Tehran to different parts of the country. As the growth in suburban trips is inevitable and obligatory policies and acts such as the development of mass transit and management of fuel consumption have forced the government to invest in this area, more attention to this sector is a necessity. Accordingly, this paper aims to assess the operation of Tehran interstate road transport terminals and calculate the space required for proper infrastructure operations by estimating the number of passengers using the facilities in the base year and the design period. To do this, five main road transport terminals of Tehran were examined and after calculating the number of passengers using the facilities during peak hours, a terminal’s level of service was estimated with regards to the area allocated to each passenger. With regards to the number of passengers who use the facilities in the design period, the same estimate about level of service in is made as well. Furthermore, by comparing the current space available in the terminals with the area needed for the terminals to operate at the level of service C, the shortage of space in each road transport terminal is foreshown. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
سیاوش شجاعت | دانشگاه تربیت مدرس
علیرضا ماهپور | دانشگاه تربیت مدرس
بابک میربها | دانشگاه تربیت مدرس
محمدحسین نوروز علیایی | دانشگاه تربیت مدرس
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tms.jrl.police.ir/article_18521_bfa879904bf42fcd07528870c73cef5f.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1643038.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|