|
مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۳، شماره ۳۲، صفحات ۲۱-۴۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش برنامه ریزی آموزشی در تربیت شهروند متعهد به فرهنگ ترافیک |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش برنامهریزی آموزشی در ایجاد فرصتهای مناسب با تحقق انگاره شهروند متعهد به فرهنگ ترافیک در دانشآموزان دورهی متوسطه استان اصفهان است. روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع پیمایشی بوده و جمعآوری دادهها با استفاده از پرسشنامه محققساخته صورت گرفته است که پایایی آن براساس آلفای کرانباخ 97/0محاسبه و روایی محتوایی آن براساس نظر 10تن از اساتید صاحبنظر مورد تایید قرار گرفت. سپس ابزار پژوهش بین نمونه 367نفری از جامعه آماری (کارشناسان ستادی آموزش و پرورش، مدیران و دبیران دورهی متوسطه) به شیوه نمونهگیری خوشهای و طبقهای متناسب با حجم، توزیع شد. این پژوهش نشان داد: 1- در وضعیت موجود، برنامهریزی آموزشی بهاندازه کم در ایجاد و توسعه انگاره دانش، توانش و نگرش استفاده پذیرش و کاربست فرهنگ ترافیک نقش دارد. 2- در وضعیت مطلوب، برنامهریزی آموزشی، باید بهاندازه زیاد در ایجاد و توسعه انگاره دانش، توانش و نگرش استفاده پذیرش و کاربست فرهنگ ترافیک نقش داشته باشد. 3- تفاوت قابل ملاحظه و معناداری بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب، نقش برنامهریزی آموزشی در ایجاد و توسعه انگاره دانش، توانش و نگرش استفاده پذیرش و کاربست فرهنگ ترافیک، در سطح خطای 1درصد وجود دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Role of Educational Planning in Creating Opportunities for the Education of Citizen Commitment to Traffic School Culture Committed to Secondary Students in Isfahan |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Citizenship education and foster the ability of individuals and groups to participate and get informed and responsible decision making social, political, economic and cultural actions and educational institutions in order to foster responsible citizenship, economic indicators, social and cultural rights are a big responsibility and mission. One of the fundamental aspects bred citizen, commitment and knowledge of traffic regulations is schools and higher education institutions which are crucial in order to define and institutionalize a culture of traffic. Methods the study was a descriptive survey. Data collected by a researcher made questionnaire was conducted The Cronbach alpha reliability according to 0/97 respectively, and its validity was confirmed according to 10 tons of professors. The population sample of 367 subjects (education experts, principals and teachers of the school) in certain instances and class a cluster sampling proportional to size, were distributed. Results indicate that: 1- the status quo, much less in educational planning and development of the notion of knowledge, competence and attitude of acceptance and use of the application traffic culture is important. 2- In the ideal situation, educational planning should be large enough to develop the idea of knowledge, competence and attitude of acceptance and use of the application traffic culture is important. 3- And statistically significant differences between the current situation and the desired situation, the role of educational planning in developing the idea of knowledge, competence and attitude of acceptance and use of the application traffic culture, there is a 1% error level. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Planning, Training, Culture, traffic, Civil |
|
نویسندگان مقاله |
ستاره موسوی | دانشگاه اصفهان
حسین نظری | دانشگاه اصفهان
مجتبی زمانیان | دانشگاه اصفهان
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tms.jrl.police.ir/article_18539_4f176e597dfd839b4c05ac78fad889a2.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1643025.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|