|
مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۳، شماره ۳۳، صفحات ۱۰۹-۱۳۲
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی رضایتمندی مسافران از کیفیت خدمات شرکتهای مسافربری برونشهری |
|
چکیده فارسی مقاله |
مقاله حاضر با هدف بررسی و سنجش میزان رضایتمندی مسافران از کیفیت خدمات اتوبوسهای برونشهری وابسته به شرکتهای حملونقل مسافربری استان یزد در میان 31 شرکت مسافربری با حجم نمونه 654 نفر مسافر انجام گرفته است. این مطالعه بهروش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شده است. شیوه نمونهگیری در این پژوهش روش نمونهگیری تصادفی متناسب با حجم جامعه آماری است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ساختاریافته میباشد که بهصورت مصاحبه حضوری تکمیل شده و اعتبار آن از طریق اعتبار صوری حاصل شده است. بهمنظور بررسی پایایی پرسشنامه از روش محاسبه آلفای کرونباخ استفاده شده است که برابر با 87/0 میباشد. نتایج این مطالعه نشان داد که تعهدات اخلاقی و رفتاری راننده و خدمه بالاترین درصد واریانس مربوط به رضایتمندی مسافران برونشهری استان یزد را تبیین میکند و در مراحل بعدی، عوامل مرتبط با بلیط، وضعیت توقفها برای فریضه نماز، تامین امکانات و وسایل سرگرمی مسافر در طول سفر، وضعیت حملونقل بار مسافر و در پایان وضعیت اطلاعرسانی درخصوص سفر بیشترین میزان تغییرات مربوط به رضایتمندی مسافر را تامین میکند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Study of Factors Affecting Passengers' Satisfaction of Quality Services among Transportation Companies (Case Study: Suburban Buses in Yazd Province) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The purpose of this paper is to examine and measure satisfaction of quality service in suburban bus system by passengers among 31 companies in Yazd province. The sample size is 654 passengers. Sampling method in the study is stratified random sampling. We used Cronbach's alpha method to evaluate of reliability that is equal to 0.87. The data has been collected by structured questionnaire and face interview. In the data mining, the SPSS software has been used and the central statistics, descriptive tables, charts, and inferential statistics (t test, analysis of variance and factor analysis) have been used in the analysis. The important feature of this study is defining the concept of quality of bus services in suburban and introducing the most important indicators suburban passenger satisfaction. The results of this study indicate that the behavioral and ethical obligations of drivers and crew members explained the highest percentage of variance of the passengers' satisfaction, and in later stages, factors associated with travel, stop for the pray, provide facilities and entertainment for passengers during the travel, transport the things and objects of passengers and finally, information of travel explained variance of satisfaction. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
اعظم مقیمی | جهاد دانشگاهی استان یزد
مجید امینی خضرآبادی | بنیاد ایران شناسی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tms.jrl.police.ir/article_18549_05763e92db41f24dcd18394a07ed944e.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1643023.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|