|
مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۳، شماره ۳۳، صفحات ۷۱-۸۸
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی عوامل مؤثر بر کارآیی طرح توقیف موتورسیکلت (مورد مطالعه: شهر اصفهان) |
|
چکیده فارسی مقاله |
تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر کارآیی طرح توقیف موتورسیکلت در سال 1391 در شهر اصفهان انجام شده است تا بهمنظور رفع نواقص و تقویت جنبههای مثبت این طرح، راهکارهای اجرایی مطلوب را ارائه نماید. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی - تحلیلی است. جامعه آماری در این پژوهش، از 100 نفر از افسران کارشناس عالی تصادفات و کارشناس تصادفات شهر اصفهان بهصورت تمامشمار پژوهش بهعمل آمده است. ابزاری که جهت گردآوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته است، پرسشنامه است. نتایج این تحقیق نشان میدهد که توقیف موتورسیکلت نسبت به سایر روشهای برخورد با موتورسیکلتسواران متخلف ابزار مناسبی برای کاهش تخلفات موتورسیکلتسواران است و عواملی همچون آموزش، اجرای صحیح طرح توسط مأموران، تعامل مؤثر پلیس با مراجع قضایی، دسترسی آسان به موتورسیکلت و تدوین قوانین حقوقی مرتبط با توقیف در کارآیی این طرح مؤثر بوده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Investigating the Effective Factors in Stopping Motorcycles (Case study: City of Isfahan) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Stopping motorcycles has a long history in the country regarding its performance; however, in spite of problems, dangers and accidents while performing, it has become concern for governors and more specifically for performers and its efficiency has been affected. The present study seeks to investigate the advantages and disadvantages of this plan considering the effective factors of stopping motorcycles in 2013 in Isfahan and to remove the defects and strengthen the positive sides of this plan and to propose effective ways. This study is applied in its purpose and descriptive in its nature. The participants in this study are 100 counselors and accident experts. The tools to collect data are educational and librarian studies and a questionnaire. The questionnaire was distributed among the participants after its reliability and validity was verified. The results indicate that in comparison to other approaches to face with offensive motorcyclists, stopping them is the most effective way in order to decrease violations and factors such as educating riders about how to use their motorcycles correctly, effective interaction between the police and legal authorities the easy access to motorcycles and issuing relevant legal legislations have been effective. Among the five hypotheses the easy access is the first factor and other factors are educating, correct performance by performers, interaction with legal authorities and issuing laws and actions consecutively. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
efficiency, effectiveness, Stopping, law, Motorcycle |
|
نویسندگان مقاله |
سید سعید کشفی | دانشگاه علوم انتظامی امین
احمدرضا جوّی | دانشگاه علوم انتظامی امین
علیرضا رستم زاده | دانشگاه علوم انتظامی امین
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tms.jrl.police.ir/article_18547_e87f77800e12a85349fb9c2a44e49ff9.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1643021.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|