|
مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۳، شماره ۳۴، صفحات ۷۳-۹۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی نقش رسانه های جمعی بر تغییر رفتار کاربران ترافیکی |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه با توجه به میزان گستردگی و نفوذ رسانههای ارتباطجمعی بین مردم و همچنین میزان تأثیرگذاری آنها روی جوامع، میتوان از رسانه های ارتباطجمعی بهعنوان ابزاری مناسب در جهت آموزش و اطلاعرسانی بهمنظور ارتقای سطح ایمنی و جلوگیری از رفتار پرخطر رانندگان استفاده کرد. دانش و آگاهی مردم بیشتر از طریق رسانه ها شکل می گیرد و این رسانه های قدرتمند هستند که توانایی القای باورها و ارزش ها را در جهت اهداف خود بر مخاطب دارند. زیرا واقعیتی که از یک نمایش رسانهای درک میشود میتواند بر فرایندهای فکری، رویکردها، باورها و رفتارها تأثیر بگذارد. رسانههای جمعی تأثیر بسیار عمیقی بر تمام جنبههای زندگی اجتماعی دارند. لذا استفاده خلاقانه از آنها میتواند مانع از انفعال مخاطبان شود. آمار و اطلاعات به دست آمده از مقایسه انواع رسانه ها و نقش آنها در ارتقای اطلاع رسانی و آموزش جامعه نشان می دهد که تلویزیون را می توان بهعنوان فراگیرترین و تأثیرگذارترین رسانه در بین مخاطبان معرفی کرد. پس از تلویزیون، رادیو و سپس بروشورها و بیلبوردهای تبلیغاتی مهمترین ابزار رسانه ای برای آموزش همگانی و اطلاعرسانی در سطح جامعه معرفی شده است. ضمن آنکه مطبوعات نیز در کنار بروشورها می تواند به عنوان سومین ابزار رسانه ای مؤثر تلقی شود. نقش قابل رقابت بروشورها با مطبوعات و مقایسه آن با شرایط موجود در این رسانه ها، حاکی از اهمیت توجه بیشتر به بروشورها و بیلبوردهای تبلیغاتی در مقایسه با مطبوعات در آینده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Survey of the Impact of the Mass Media on Changing Drivers, Behavior |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Today with regard to the amount of the vastness and the influence of mass media among people, and also the amount of influence on their societies can be the mass media as a tool for education in appropriate and information in order to increase the level of safety and to prevent dangerous behavior drivers. Knowledge and awareness of people through the media and the media of the powerful are able to convey beliefs and values to their own goals are on the audience. The reality is that a media can understand the processes of mind, approaches affect beliefs and behaviors. The mass media has a deep impact on all aspects of social life. Therefore, creative use of them can prevent the audience passivity. The statistics and information are obtained from the comparison of different kinds of media and their role in promotion of information society and education shows that the TV can be as most comprehensive congress and most influencing media introduced the audience. After television radio and then brochures and billboards advertising media most important tool for public education and information dissemination in the level of society. While the press as well as the brochures in the third tool can be as effective as media. Playa considerable competition brochure with the press and comparing that with the existing conditions in the media have indicated the importance of more attention to propaganda brochures and billboards in comparison with the press is in the future. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
ایمان قاسمی همدانی |
موسی امیری | دانشگاه علوم انتظامی امین
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tms.jrl.police.ir/article_18553_364779696cd0f77b36803042342df48a.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1643015.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|