مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۴، شماره ۳۷، صفحات ۱-۱۶

عنوان فارسی ارزش‌یابی فرآیند اجرای آموزش مهارت رانندگی در آموزشگاه‌های رانندگی
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی در این تحقیق ارزیابی نحوه اجرای برنامه آموزش عملی فعلی در آموزشگاه‌هاست که با بیان الگوهای به‌کاررفته در برنامه‌ریزی آموزشی و شناخت عوامل مؤثر در یادگیری، ارزش‌یابی و ...، راهکارهای پیشنهادی برای بهبود امور آموزشی و افزایش کیفیت برنامه آموزش برای ارتقای مهارت عملی هنرجویان و آزمون رانندگی عملی ارائه می‌دهد. این مطالعه از نظر روش توصیفی-پیمایشی است و به‌همین منظور دو نوع پرسش‌نامه برای دوجامعه آماری مختلف فراگیران و کارشناسان طراحی شد که مجموعاً 375پرسش‌نامه از فراگیران و 112 پرسش‌نامه از کارشناسان طراحی و تدوین شد. در نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش مهارت عملی در مدت زمان در نظرگرفته شده، با برنامه زما‌ن‌بندی مناسبی اجرا نمی‌شود. گروه فراگیران بر این عقیده بودند که مربیان، برنامه آموزش مهارت عملی را به‌صورت مناسب اجرا نمی‌نمایند. ولی کارشناسان در این‌خصوص معتقدند آموزش از طرف مربیان مناسب اجرا می‌شود. از نظر هر دو گروه آموزشی مهارت‌های علمی در مکان‌ها و شرایط مختلف و شبانه انجام نپذیرفته و مباحث چهارگانه با کیفیت مناسب آموزش داده نمی‌شود و در نهایت هر دو گروه معتقدند که آزمون مهارت عملی با برنامه تدوین‌شده قبلی مطابقت ندارد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رزش‌یابی، آموزش، آموزش مهارت عملی، آموزشگاه رانندگی،

عنوان انگلیسی Evaluation of the Administration Process of Driving Skill Instruction at Driving Institutes
چکیده انگلیسی مقاله This paper evaluate practical skills training executive process in driving schools and emphasize influential component in the training practical skills. The main poal of this study is reviewing to how execute current practical skills training programs in schools that used pattererns of expression in educational planning and cognitive factors in learning and evaluation offer proposed solutions for improving education and increasing quality of education program to promote the practical skills of students and also practical driving test. At the end of this paper also studied case by case of evaluating practical skills training executive process in Zanjan s driving schools. For this purpose two different questionnaires for two different statistical community include learners and experts was designed a total of 375 questionnaires from learns and 112 questionnaires from expert learns was to be exploited. Statistical community comprised of individuals that were awarded certificates from schools in the current system year 89 or learns attended the practical test at least once. Community experts also include all the traffic experts in Zanjan province director’s founders and educators that were familiar with the certification system. After a full investigation five hypotheses derived and analyzed and tested for both learns and experts that ultimately were of the opinion of experts and learns that coaches do not run training practice skill program property. But experts believe that coaches run it appropriate. According to both at them (groups) Training in different places at night refused to do and four issues are not educating with good quality and ultimately both groups believe that way of practical skills testing is effective on performance the training.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حبیب موسوی |
دانشگاه علوم انتظامی امین

سیاوش بهرامی |
دانشگاه علوم انتظامی امین


نشانی اینترنتی http://tms.jrl.police.ir/article_18568_c1b4451e3dcda42dde3c2a1e4e8b6073.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1642994.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات