|
مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۴، شماره ۳۹، صفحات ۵۵-۷۴
|
|
|
عنوان فارسی |
تحلیل روانسازی جریان ترافیک توسط مدل ماکروسکوپیک حجم- چگالی در معابر شهری با الگوی کنترل رفتاری محسوس توسط پلیس راهور |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه تراکم ترافیک بهعنوان یکی از بزرگترین مشکلات در مباحث حملونقلی شهرهای بزرگ بهشمار میآید و بر این اساس راهکارهای مختلفی جهت بهبود جریان ترافیک با توجه به افزایش سرعت سفر و نیز کاهش تاخیر در سطح خیابانهای شریانی تعریف میشود. در این مطالعه، ضمن بررسی عوامل ماکروسکوپیک جریان ترافیک در شبکه معابر شریانی، تاثیر حضور پلیس بر بهبود این عوامل بهصورت عملکردی بررسی شده و با مقایسه حالتهای مختلف کنترل شبکه معابر با حضور پلیس و نیز بدون آن، مقدار کمی این پارامترها اندازهگیری شده است و در نهایت آن دسته از عوامل تاثیرگذار در ایجاد تاخیرات تراکمی و اصطکاکی که حضور پلیس می تواند بیشترین نقش را در کاهش و یا حذف آنها داشته باشد شناسایی شده است. در این راستا ضمن مطالعه موردی در خیابان آزادی بهعنوان یکی از مهمترین معابر شریانی شهر تهران، تاثیر حضور پلیس بر تغییرات سرعت متوسط سفر از ابتدا تا انتهای مسیر (مبداء تا مقصد) و نیز تقاطعهای موجود بهصورت جداگانه محاسبه شده و سپس عوامل مؤثر بر جریان ترافیک بهصورت کمی و کیفی در جهت روانسازی و میزان اثرگذاری هر یک از آنها بر بهبود جریان ترافیک، ارزشیابی شده و در نهایت کنترل عبور عابرانپیاده و نیز زمانبندی چراغ و در نهایت محدودیت حرکتهای چپگرد بهعنوان مهمترین عوامل قابل کنترل توسط پلیس بهعنوان راهکارهای مدیریتی روانسازی جریان ترافیک در معابر شریانی معرفی شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
سرعت سفر، سرعت حرکت، رگرسیون خطی، مدل ماکروسکوپیک، حجم-چگالی، |
|
عنوان انگلیسی |
Investigation of Influence Factors for Traffic Flow Improvement in Tehran |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Today, transport and urban traffic are viewed as one of the great problems in metropolitan cities such as Tehran. It is evident that the progress of science, the science of traffic engineering and traffic management has improved along with other sciences. And in this regard, scientists are investigating this field to advance the science and their relationships with other sciences are to use the findings and gather and analyze information to find solutions for this problem. In this study, the factors affecting the flow of traffic police tried to influence the parameters affecting the flow of traffic for review And a small number of these parameters have been measured without the presence of police and the police presence and the impact of the police presence on the difference between the average speed of travel and the speed of movement in the presence and absence of the police from the beginning to the end (origin to destination) is calculated, Also check the speed of travel and speed in three steps outlined in the above case study individually calculated and Shown in graph And the scientific study of police presence in the ranking parameters have on traffic flows in the presence and absence of police and to have defined the statistical model. And finally the ranking of factors and parameters that affect the flow of traffic for a few and we have a number of quality In order to achieve the goal of increasing travel speed and reduce delay our action. And then attempt to measure the density of traffic flow and traffic flow using the level crossing And dot plot of volume and density obtained using draw and in the case before and after the police have to investigate it. Finally, traffic management strategies to reduce delays and increase the speed of travel agents suggested. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
جواد تن زاده | دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
هادی درخشانی | دانشگاه علوم انتظامی امین
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tms.jrl.police.ir/article_18583_ee45c71f808df15835b433e03e580819.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1642985.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|