|
مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۵، شماره ۴۰، صفحات ۱۰۷-۱۲۲
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر محل وقوع حادثه بر زمان تأخیر |
|
چکیده فارسی مقاله |
رشد روزافزون وسایل نقلیه، منجر به افزایش ترافیک شبکههای حملونقل و تصادفات شده است و بدیهی است که تصادفات بر پارامترهای ترافیکی تأثیر میگذارد؛ از جمله مهمترین این پارامترها، زمان تأخیر میباشد. هدف از این تحقیق، بررسی اثرات محل وقوع تصادف بر زمان تأخیر جریان ترافیک است. برای این منظور، قسمتی از جهت جنوب به شمال بزرگراه شهید خرازی انتخاب شد که بهعنوان بخشی از حلقه سوم ترافیکی کلانشهر اصفهان، در طبقهبندی عملکردی معابر، نقش شریانی درجه یک را ایفا میکند. در این تحقیق، حجم جریان عبوری از این بزرگراه و شیبراهه متصل به آن در ساعات اوج ترافیک صبح و عصر آماربرداری شد و سپس با استفاده از نرم افزار ایمسان ، جریان ترافیک جهت جنوب به شمال بزرگراه شهید خرازی، بهصورت خرد شبیهسازی شد. تصادفات با زمان پاکسازیهای مختلف و برای خطوط متفاوت بهعنوان سناریوها مدلسازی و مقایسه شد. سپس مدل، کالیبره و اعتبارسنجی شد و درنهایت زمان تأخیر این حالتها مقایسه شدند. نتایج این مطالعه نشان میدهد که شماره و محل خط مسدود شده تأثیر غیرقابل چشمپوشی بر زمان تأخیر دارد، بهگونهای که زمان تأخیر بعد از رمپ حدوداً 3 برابر مقدار آن برای قبل از رمپ میذباشد. همچنین نمودار زمان تأخیر خط 2 در اکثر نمودارها پایینتر از سایر نمودارها قرار دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Effect of Accident Location on Travel Delay (Case Study of Isfahan Shahid Kharazi Highway) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The growing increase in transportation system leads to increase network traffic and accidents occur and obviously affects traffic accidents on parameters such as delay time is the most important of these parameters. The aims of this study isto investigate the effects of the accident on the line number where the traffic flow is latency occurred. For this purpose, part of the highway south to north direction Shahid Kharazi was selected. As part of the third ring big-city traffic, the functional classification arterial streets preference plays a role. In this study, the amount of current passing through the highway and ramp attached to it in the morning and evening peak hours was inventory and then use the software AIMSUN highway traffic flow south to north direction Shahid Kharazi, for micro-simulation clearing accidents with different time and for different lines as modeling scenarios were compared. The model was calibrated and validated, and delay time of these cases was compared. The results show that number and location of Line blocked delay time cannot be ignored. In such a way that the delay time after ramp is approximately three times higher than that for before ramp. The delay graph for line 2 on most charts is lower than others. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
نیلوفر مطلائی | دانشگاه شمال
احمد گلی | دانشگاه اصفهان
سیدمهدی ابطحی | دانشگاه صنعتی اصفهان
امیر ایزدی | دانشگاه شمال
|
|
نشانی اینترنتی |
http://tms.jrl.police.ir/article_18591_48e773688c2e8ed02fd8f8d0e9e613e3.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1642980.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|