مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۶، شماره ۴۴، صفحات ۱۱۱-۱۳۱

عنوان فارسی بررسی لزوم اعمال محدودیت تردد درطرح زوج و فرد
چکیده فارسی مقاله جهت افزایش انضباط عبور و مرور و افزایش کارآیی شبکه معابر کلان‌شهر کرج، روش های مختلفی به‌کار گرفته شده است که یکی از آنها اجرای طرح تردد نوبتی زوج و فرد است. با توجه به این‌که طرح تردد نوبتی زوج و فرد در منطقه مرکزی شهرکرج اجرا شده، لازم است بررسی شود که لزوم اعمال محدودیت این طرح در منطقه مرکزی شهر کرج چگونه است؟ این تحقیق از نظر نوع،کاربردی و از نظر روش گردآوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی است. برای این‌کار 412 پرسش‌نامه در میان شهروندان کرج که از میان هشت طبقه راننده، کارمند، کسبه و مغازه‌دار، معلم و دانشجو، کارشناس ترافیک، خانه‌دار،‌ کارکنان راهنمایی و رانندگی و کارگران توزیع شد و نظر آنها در مورد طرح زوج و فرد پرسیده شد. نتایج حاصل از این نظرسنجی نشان داد که اکثریت طبقات مورد مطالعه با اجرای این طرح موافق بودند. هم‌چنین در بررسی مشکلات اجرای طرح، نتایج نشان داد که 38درصد از آنان مشکل شلوغ شدن وسایل نقلیه عمومی، 29درصد کم‌شدن تعداد مراجعان، 27درصد دیر رسیدن به محل کار و 6درصد نیز کاهش درآمد را ذکر کرده‌اند. اما در بررسی مزایای طرح 34درصد مهم‌ترین مزیت طرح را خلوت‌شدن خیابان‌ها و تسهیل تردد، 33درصد زودتر به مقصدرسیدن، 23درصد کاهش آلودگی و 10درصد نیز آرامش بیشتر فکری را از مهم‌ترین مزیت اجرای طرح اعلام کرده‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله محدودیت، طرح زوج و فرد، انضباط ترافیکی، زمان اجرا، ساعات اجرا،

عنوان انگلیسی Investigating the Necessity of Imposing Traffic Limitations in So-Called Single and Pair Plan
چکیده انگلیسی مقاله To increase traffic discipline and increase crossing network in the metropolitan of Karaj, various methods have been applied; one of which is the implementation of modern single and pair traffic plan. Given the fact that the modern single and pair plan in the central part of Karaj has been carried out, it is necessary to investigate the necessity of imposing such a plan in the central part of this city. This research was applied in treks of subject matter and from a gathering of data perspective it was descriptive-survey. For this, 412 questionnaires were distributed among Karaj citizens, including drivers, staffs, businessmen, teachers and students, traffic experts, house keepers, traffic personnel and workers. Their views were asked about this single and pair plan. The findings showed that most people under investigation were agreeing with the execution of this plan. Also, while investigating problems facing the implementation of this plan in the city, findings revealed that 38% of people cited the problem of over-crowdedness because of public vehicles, 29% the problem of reduced number of migrants 27% problem of arriving at the working place late and 6% reduce income. However, while examining the benefits of this plan, 34% cited easiness of traffic ad empty streets, 33% arriving in place of work early, 23% reduced pollution, and 10% more thinking comfort.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عظیم تقوی |
دانشگاه علوم انتظامی امین

سید محمد سادات حسینی |
دانشگاه علوم انتظامی امین

سید همایون شریفی |
پلیس راهور البرز


نشانی اینترنتی http://tms.jrl.police.ir/article_18620_c675bae0e676cd33262d56a0ab4e61ca.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1642959.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات