مطالعات مدیریت ترافیک، جلد ۱۳۹۶، شماره ۴۷، صفحات ۳۳-۴۸

عنوان فارسی شناسایی عوامل درون‌سازمانی موثر بر انگیزه شغلی کارکنان راهور
چکیده فارسی مقاله انگیزه خدمت کارکنان راهور شهر اصفهان است. روش انجام این تحقیق، توصیفی- تحلیلی با اتکا به روش پیمایشی است. در این پژوهش، از مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق به‌صورت تمام‌شمار، شامل کلیه کارکنان پلیس راهور شهر اصفهان به تعداد 170 نفر است. ابزار گردآوری اطلاعات تحقیق حاضر، پرسش‌نامه محقق‌ساخته است. تعداد 170 پرسش‌نامه بین جامعه آماری توزیع شد، که از این میان تعداد 148 پرسش‌نامه معادل 87درصد از آنها صحیح و کامل برگردانده شد. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که 94درصد معتقدند که با افزایش حقوق و مزایا می‌توان انگیزه خدمتی را در آنها بالا برد. از نظر شرکت‌کنندگان، میزان اختلاف بین موافقان و مخالفان چرخش شغلی، اندک است. 70درصد بر این باورند که شایسته‌سالاری نقش مهمی بر انگیزه خدمتی آنها دارد. حدود 50درصد افراد شرکت‌کننده بر این باورند که نقش جایگاه شغلی بر انگیزه خدمتی بسیار موثر است. نتایج این تحقیق نشان داد که از بین 5 عامل موثر (امکانات و تجهیزات، حقوق و مزایا، شایسته‌سالاری، جایگاه شغلی و چرخش شغلی) بر انگیزه شغلی کارکنان راهور، عامل حقوق و مزایا به‌عنوان موثرترین و عامل چرخش شغلی کمترین اثر را بر انگیزه شغلی کارکنان راهور دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identification of Intra-Organizational Factors Affecting Employee Motivation of Traffic Staff
چکیده انگلیسی مقاله institutional organization that influences the motivation of the traffic staff of the city of Isfahan. The method of this descriptive-analytical research is based on the survey method. In this research, library and field studies have been used. The statistical population of this research is a total number of 170 people, including all the personnel of the police in the city of Isfahan. The data gathering tool is a researcher-made questionnaire. A total of 170 questionnaires were distributed among the statistical community, among which 148 questionnaires were returned, equivalent to 87% being correct and complete. The findings of this study show that 94 percent believe that raising the salaries and benefits can raise the motivation for them. According to the participants, there is little difference between the supporters and the opponents of the job rotation. 70 percent believe that meritocracy plays an important role. About 50% of the participants believe that the role of job position is very effective on service motivation. The results of this study showed that among the five effective factors (equipment, salary and benefits, meritocracy, occupational status and job rotation), the motivation for the occupation of the employees, the salary and benefits has been the most effective and the factor of job rotation and have the least effect on the employee's job motivation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رضا جوادیان |
دانشگاه علوم انتظامی امین

علی انصاری‌پور |
دانشگاه علوم انتظامی امین

محسن حاجی مقصود |
دانشگاه علوم انتظامی امین


نشانی اینترنتی http://tms.jrl.police.ir/article_19062_5bff1bba00bffb7a42621ff203823b8f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1187/article-1187-1642934.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات