مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۱۳۹۱، شماره ۱، صفحات ۸۷-۱۰۳

عنوان فارسی بررسی و شناخت سطح نیازهای اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف : با توجه به اینکه افراد دارای سطوح متعددی از نیازها می باشند و هر کدام از این سطوح نیازمند واکنش و یا سبک خاص خود می باشند، ضروری است که مدیریت قبل از هر چیز نیازهای کارکنان و اهمیت و اولویت این نیازها را از دیدگاه آنها شناسایی نماید، تا بتواند با ارضای به موقع در بازدهی آنها مؤثر باشد. در اهمیت این پژوهش همین بس که بتوان با شناخت سطح و اولویت نیاز اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی، مدیران دانشگاه بتوانند در سیاست‌ها و خط مشی های مدیریتی برای اثربخش کردن فعالیت و نقش اعضای هیأت علمی از آن بهره گیری نمایند.پژوهش حاضر با هدف تعیین شناخت سطوح نیازهای اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی بر مبنای تئوری سلسله مراتب نیازهای مازلو انجام شده است. روش : این پژوهش از نظر نوع کاربردی و از روش توصیفی از نوع همبستگی استفاده شده است. برای جمع آوری داده ها از از پرسشنامه 60 سؤالی استفاده شده که توسط 165 نفر از اعضای هیأت تکمیل شده است.تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار spss استفاده شده است . بحث و نتیجه گیری : نتایج بدست آمده حاکی از آن است که نیازهای اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی با تئوری سلسله مراتب مازلو مطابقت نداشته و اعضاء نیازهایشان را به ترتیب: 1-خودشکوفایی 2-اجتماعی 3-احترام 4-فیزیولوژیکی و 5-ایمنی اعلام داشتند.بین نیازهای پنجگانه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی با سن و جنسیت آنها رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین نیازهای پنجگانه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی با میزان تحصیلات ، سنوات خدمتی و نوع عضویت آنها رابطه معناداری وجود دارد و فرضیه ها تأیید شده است و نیز بین نیازهای او لیه و ثانویه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم انتظامی رابطه وجود دارد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Study and Identification of Needs Level of IRI Police University’s Academic Board Members
چکیده انگلیسی مقاله Context and objective: Whereas the people have various level of needs and each one of these levels require its particular reaction or style, its is necessary the management to identify before everything the employees’ needs and importance and priority of these needs as their viewpoint in order to be effective on their efficiency by timely meeting. The importance of this study is that university chancellors can utilize it in the managerial policies by identifying the level and priority of needs of academic board members of the IRI Police University for effectiveness of academic board members’ activity and role. The present study has been applied with the objective of specifying the level of IRI Police University’s academic board members needs based on the Maslow’s hierarchy of needs theory. Procedure: This research type is applied and descriptive-correlative method has been applied. The data were compiled by 60-item questionnaire filled by 165 members of academic board. The data were analyzed in this study aiding SPSS software. Discussion and conclusion: The obtained results indicate that the needs of IRI Police University’s academic board members has not adaption to the Maslow’s hierarchy of needs and the members have declared their needs respectively as 1- self-actualization, 2- social, 3- respect, 4- physiology, and 5- security. A significant relationship exists between five needs of IRI Police University’s academic board members and their age and gender. As well as, a significant relationship exists between five needs of IRI Police University’s academic board members and their education, service years and membership type and the hypotheses were confirmed and a relationship exists between the initial and secondary needs of IRI Police University’s academic board members.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله موسی امیری |
استادیار دانشگاه علوم انتظامی امین


نشانی اینترنتی http://pmsq.jrl.police.ir/article_18247_7d258f4a1f5d7968a4819095d4154b90.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-1642909.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات