|
مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۶، صفحات ۲۶۱-۲۸۶
|
|
|
عنوان فارسی |
الگوی هماهنگی استراتژی منابع انسانی با عناصر سازمان و تأثیر آن بر بهبود عملکرد |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف و زمینه: هدف از این پژوهش، بررسی هماهنگی استراتژی منابع انسانی، استراتژی سازمان، ساختار و فرهنگ سازمانی و رابطه آنها با عملکرد سازمان است. روش: جامعه آماری این تحقیق، بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری کشور هستند که از میان آنها، اطلاعات 18 بانک به عنوان نمونه تحقیق، تجزیه و تحلیل شده است. روش شناسی تحقیق، روش ترکیبی است که در بخش کیفی برای تحلیل پاسخهای 66 نفر از مدیران ارشد و اعضای هیأت مدیره بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری از روش تحلیل محتوا و در بخش کمی، اطلاعات 132 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافتهها: یافتههای حاصل از تحلیل واریانس تک و چند عاملی نشان میدهند که هماهنگی بیرونی عمودی و افقی و اثر تعاملی آنها، بر عملکرد بانکها مؤثر است. علاوه بر این، دو متغیر هماهنگی بیرونی عمودی و افقی، 79 درصد از واریانس عملکرد بانکها را تبیین کردند. مابقی مربوط به متغیرهایی است که اثر آنها در این پژوهش مورد بررسی قرار نگرفته است. نتیجهگیری: نتایج نشان دهنده تفاوت معنادار عملکرد بانکهای هماهنگتر با عملکرد بانکهایی است که هماهنگی کمتری در آنها به چشم میخورد.بر این اساس، پیشنهاد میشود به منظور افزایش عملکرد، هماهنگی همه جانبه عناصر مختلف سازمان مورد توجه و تأکید قرار گیرد |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Coordination Pattern of Human Resources Strategy with Elements of Organization and its Effect on Improving the Performance |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
This study aims to examine the coordination strategy of human resources, strategy of organization, organizational culture and structure, and their relationship with organization performance. In qualitative part of this mixed method study, 66 participants selected from among senior managers and boards of directors of credit and financial institutes and banks as a sample and their data analyzed through content analysis. In quantitative part, 132 questionnaires were analyzed. Findings reveal external coordination in vertical and horizontal mode and their interactional impacts affect on banks performance. In fact, two specific variables in vertical and horizontal mode of external coordination affect on variance of banks performance up to 79% and 21% of variance relates to other variables. It is concluded that conservatism in strategy, mechanic in structure, cooperation in culture, and loyal soldier in human resources have the most frequency among credit and financial institutes and banks. There is a significant difference between the performance of coordinated banks and less coordinated one in external coordination in vertical mode (coordination of human resources strategy and strategy of organization); therefore, it is recommended, all dimensions of different elements of organization to increase the performance, should be considered. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مرجان فیاضی | برون سازمانی
سید محمد اعرابی | برون سازمانی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pmsq.jrl.police.ir/article_18259_3afa5b3b3bd9c1eca154ce51cc7a87d4.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-1642868.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|