|
مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۹، صفحات ۶۰۰-۶۲۲
|
|
|
عنوان فارسی |
تعیین اوزان راهبردها و رتبهبندی شرکای راهبردی بانکها (با استفاده از یک رویکرد گروهی-ترکیبی از تصمیم گیری چند معیاره) |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: در دنیای رقابتی امروز ایجاد یک اتحاد راهبرد و بهره گیری از تجربیات، دانش و تخصص شرکای تجاری میتواند سرعت ورود سازمانها و بنگاههای کوچک را به بازارهای داخلی و خارجی دو چندان سازد. انتخاب شرکای راهبردی که راهبردهایی همسو با سازمان داشته باشند، مهم ترین بخش از برقراری یک اتحاد راهبردی است. هدف این مقاله ارائه رویکردی به منظور شناسایی و رتبه بندی راهبردهای بانکهاست تا بر اساس آن بتوان چارچوبی را در جهت تعیین شرکای راهبردی آنها پیشنهاد داد؛ لذا به منظور تشریح رویکرد پیشنهادی، براساس یک مطالعه موردی در بانک انصار، علاوه بر اولویت بندی راهبردهای بانک، ارزیابی و انتخاب شرکای آتی از نظر همسویی و نزدیکی آنها با اهداف و راهبردهای چندگانه و تعریف شدۀ بانک انصار ارائه میگردد. روش: در این مقاله یک روش شناسی گروهی-ترکیبی براساس تصمیم گیری چند معیاره توسعه یافته پیشنهاد میشود که میتواند در فرایند تصمیم گیری، مقدار بهینه اوزان اهمیت راهبردها را نیز ارائه نماید. یافتهها: علاوه بر تعیین مناسب ترین بانک به عنوان شریک تجاری، کاراسازی شبکۀ شعب و توسعۀ گسترۀ خدمات و بازار، بیشترین وزن اهمیت راهبردهای بانک انصار را به خود اختصاص میدهند. نتیجهگیری: از آنجا که همسویی و تناسب اهداف و راهبردهای شرکای تجاری به عنوان یکی از الزامات اساسی موفقیت هر اتحاد راهبردی قلمداد میشود، لذا میتوان از راهبردهای تعریف شدۀ بانکها و سایر سازمانها به عنوان معیارهای انتخاب و رتبه بندی شرکای تجاری آنها استفاده کرد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Determining the Weights of Strategies and Ranking the Strategic Partners of the Banks |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In today’s competitive world creation of strategic ::union:: and taking advantage of experience, knowledge and expertise of business partners can redouble the entering speed of the organizations and small businesses to the domestic and foreign markets. Selection of the strategic partners that have strategies in line with your organization is the most important part of the strategic ::union:: establishment. This study aims to deliver an approach to identify and rank the banks strategies to offer a framework for determining the strategic partners. Therefore, in a case study in Ansar Bank, in addition to prioritizing banks strategies; evaluation and selecting the future partners in relation to alignment with and closeness to defined and multifold goals and strategies of Ansar bank to illustrate the proposed approach, were provided. In this study, group- combination method based on multiple criteria decision making which can determine the optimal weights of the importance of strategies, were suggested. Findings reveal that in addition to determining the most appropriate bank as a business partner, activation of the branches grid and expansion of the service and market range have the most weight of importance of Ansar bank strategies. It is concluded that since the alignment and appropriateness of the goals and strategies of business partners will be considered as one of the basic requirements for the success of the strategic ::union::, so it is possible to use the defined strategies of the banks and other organizations as a selecting criteria and ranking of their business partners. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مصطفی اختیاری |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pmsq.jrl.police.ir/article_18279_92ba63cfdb7c50da287ae7297a568002.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-1642847.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|