مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۱۳۹۴، شماره ۱۱، صفحات ۲۹۱-۳۱۰

عنوان فارسی تأثیر کیفیت خدمات درون سازمانی بر کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان باتوجه به متغیر میانجی احساس مسئولیت
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: رسالت سازمان نیروی انتظامی ایجاب می‌کند که در برای دستیابی به اهداف والای خود، رفتار کارکنان خود را به سمت و سویی هدایت کند که ارائه خدمات باکیفیت به جامعه را برای آنها رقم زند. تحقق چنین امری مستلزم این است که در گام اول، سازمان خدمات باکیفیتی را به کارکنان خود ارائه دهد تا کارکنان نیز این رفتار را برای خود الگو قرار دهند. با این حال، بررسی پژوهشهای انجام‌شده حاکی از فقدان پژوهشی نظام‌مند در نیروی انتظامی به منظور تایید این نظریه است. به همین منظور، هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تأثیر کیفیت خدمات ارائه‌شده به کارکنان بر کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط آنهاست. روش: در این پژوهش به منظور دستیابی به اهداف مطالعه، نمونه‌ای از کارکنان صف نیروی انتظامی شهرستان بوشهر انتخاب شدند و مورد پیمایش قرار گرفتند. به منظور تحلیل داده‌های گردآوری‌شده نیز از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش حاکی از این است که وجود ارتباطات مناسب میان مدیران و کارکنان، اعتبار آنها در ارائه خدمات به کارکنان، توانایی درک نیازهای کارکنان و در دسترس بودن آنها، به ترتیب بیشترین تأثیر را بر احساس مسئولیت کارکنان دارند. همچنین، احساس مسئولیت کارکنان نیز به میزان بسیار بالایی بر کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط آنها تأثیرگذار است. نتیجه‌گیری: به عنوان یک نتیجه کلی، می‌توان بیان کرد که ارائه خدمات باکیفیت به کارکنان، ضمن افزایش مسئولیت‌پذیری آنها، در ارائه خدمات باکیفیت توسط آنها انعکاس خواهد یافت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effect of the Quality of Internal Organization Services on the Quality of Provided Services to the Citizens, According to the Responsibility as a Mediator Variable
چکیده انگلیسی مقاله Mission of the police force is required in order to achieve its lofty goals, conducts the behavior of its staffs to provide high quality services to the community. To realize this goal, at the first step; the staffs themselves should be satisfied by high quality of organization’s services, so that staffs model this behavior for themselves. This study aims to investigate the effect of the quality of internal organization services on the quality of provided services to the citizens; however, the researches show a lack of systematic research to confirm this theory in police force. To this end, data collected through a sample of Bushehr police force staff and analyzed via structural equation modeling with partial least squares approach. Findings revealed that good communication between managers and employees, providing credit to employees, understanding their needs, and their responsibility have effect on their employees’ sense of responsibility, respectively. Also, sense of responsibility of staffs significantly affect on the quality of services provided by them .It is concluded that providing the high quality of services to staff, not only increases their responsibility but also causes to provide the high quality services to the citizens
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عبدالمجید مصلح |


احمد الهیاری بوزنجانی |


یونس جعفرپور |



نشانی اینترنتی http://pmsq.jrl.police.ir/article_18293_0bd0b75570d3f4be00a801a804c080b5.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-1642835.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات