|
مطالعات مدیریت انتظامی، جلد ۱۳۹۶، شماره ۲۱، صفحات ۴۷۷-۵۰۰
|
|
|
عنوان فارسی |
عوامل مؤثر در ارتباطات رؤسای کلانتری با اربابرجوع (موردمطالعه:فرماندهی انتظامی استان کرمان) |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: امروزه سازمانها باید به تقاضاهای روزافزون شهروندان پاسخگو باشند، ازاینرو پاسخگویی و تکریم اربابرجوع در همه سازمانها نقش محوری دارد. هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر در ارتباطات رؤسای کلانتری با اربابرجوع است. روش: این پژوهش از نوع پژوهشهای کاربردی و روش بهکاررفته در آن توصیفی از نوع همبستگی است. روش جمعآوری دادهها میدانی با استفاده از پرسشنامه محققساخته با 61 پرسش بسته است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه رؤسای کلانتریهای استان کرمان بود و نمونهگیری انجام نشد و جامعه آماری بهصورت تمام شمار در نظر گرفته شد. بهمنظور تجزیه و تحلیل داده، از آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن دادهها و برای تأیید مدل از تکنیک تحلیل عاملی تأییدی در نرمافزار «اسمارت پی.ال.اس» استفاده شد. یافتهها: افراد مشارکتکننده در پژوهش از سن، تحصیلات، سابقه خدمت و درجه مورد قبولی برخوردار بوده و ارزیابی افراد از متغیرهای نگرش عوامل فردی با میانگین 091/3 و عوامل محیطی با میانگین 000/3 و عوامل سازمانی با میانگین 478/3 مطلوب و میزان رضایتمندی اربابرجوع از منظر رؤسای کلانتری از میانگین بالایی (000/4) برخوردار و رضایتبخش بوده است. نتایج: نتایج پژوهش نشان میدهد عوامل فردی، سازمانی و محیطی در ارتباطات رؤسای کلانتریهای استان کرمان با اربابرجوع بهصورت مثبت و مستقیم مؤثر است که میتواند در رضایتمندی اربابرجوع اثرگذار باشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Factors Affecting Communication of Police Chiefs with Customers (Case Study: Kerman Provincial Police Command) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and objectives: Today, organizations must be responsive to the growing demands of citizens; therefore, accountability and respect for customers in all organizations have a central role. The purpose of this study is to identify the effective factors in communication between the chiefs of police and the community. Method: This research is a type of applied research and the method used is a correlation descriptive. Field data collection method is a researcher-made questionnaire with 61 questions closed. The statistical population of this research was all the heads of the station of Kerman province. Sampling was not performed and the statistical population was considered as the total number. For data analysis, the Kolmogorov-Smirnov test was used to verify the normality of the data and to confirm the model, the confirmatory factor analysis technique was used in SmartPlus software. Findings: Participants in the research were of age, education, service record, and degree in the acceptance degree. Individuals' assessment of the individual attitudes variables with an average of 0.91 and environmental factors with an average of 3.000 and organizational factors with an average of 3.478 Desirable and satisfactory satisfaction from the perspective of Chiefs of Police has been high (4.000) and satisfactory. Results: The results of this study indicate that individual, organizational and environmental factors affect the relationship between the heads of the Kerman metropolitan areas with positive and direct relevance that can affect the satisfaction of the organization. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علیرضا برزگر |
علیرضا جزینی |
وحید عضدی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://pmsq.jrl.police.ir/article_18363_1d8b68a5c2a094311ae053dd0ef4564a.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1185/article-1185-1642775.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|