مطالعات امنیت اجتماعی، جلد ۱۳۹۳، شماره ۴۰، صفحات ۱۲۳-۱۴۸

عنوان فارسی رابطه میزان مراجعه به مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا با افزایش اعتماد به نیروی انتظامی
چکیده فارسی مقاله مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی چند سالی است که برای ارائه خدمات مشاوره انتظامی به آحاد جامعه در نیروی انتظامی تأسیس شده و مراجعین زیادی هم دارد. مقاله حاضر که منتج از تحقیقی در همین زمینه است با هدف پاسخگویی به این سوال که به چه میزان مراجعات افراد به این مراکز دراعتماد آنها به نیروی انتظامی تاثیر دارد، نگاشته شده است. روش تحقیق پیمایشی و جامعه آماری 143 نفر از مراجعین به 5 مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی نیروی انتظامی می‌باشد که با تکمیل پرسشنامه محقق ساخته در راستای پنج فرضیه مستخرج از نظریات آنتونی گیدنز، جیمز کلمن وزیمل به سوالات پاسخ دادند. نتایج تحقیق نشان دادند که این مراکز پتانسیل و توانایی لازم جهت تاثیر گذاری بر میزان اعتماد افراد مراجعه کننده را دارند و کلیه فرضیات تایید شدند به این نحو که اعتماد افرادی که مراجعه بیشتر به مراکز مشاوره داشتهاند بیشتر بوده وهرچه میزان تجارب پیشین افراد از این مراجعه خوشایندتر بوده است، اعتمادشان هم به پلیس بیشتر است.فرضیات سوم مبنی بر اطلاع رسانی و اعتماد انتزاعی و میزان رضایت افراد از مراکز مشاوره و میزان مصرف رسانه ای و اعتماد آنها به پلیس هم تایید شدند. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که اثر تجارب برخورد با پلیس و میزان رضایت از مراکز مشاوره از دیگر متغیرها بیشتر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Relationship between Rate of Referring to NAJA 123 Counseling and Social Work Centers and Enhancing Level of Trust in Police Forces
چکیده انگلیسی مقاله The present article has been prepared, based on five hypotheses extracted from theories of Anthony Gidenz, James Coleman, and Zimel, is aimed at finding an answer to the question" Does the number of persons who refer to NAJA counseling centers have anything to do with the level of their trust in Police forces?"The research is of survey type. N=143 included clients who filled in the relevant questionnaire while referring to 5 NAJA counseling and social work centers. The results of the research proved that NAJA centers have the required potential and capability to affect the level of trust on the part of those clients who refer to these centers. All the hypotheses were confirmed; in other words, the clients who referred to the centers trusted them more than others, and the more satisfactory experience they had, the more their trust in the centers was. The third hypothesis based on information and abstract trust, and individuals' level of satisfaction from services provided by NAJA centers, level of exposure to media, and their trust in police was confirmed. The results of the regression analysis indicated that the impact of the experience of exposure to police, and the level of satisfaction from NAJA centers was much more than other variables.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فریبا شایگان |


ابراهیم عبداله صفت |



نشانی اینترنتی http://sss.jrl.police.ir/article_11929_6983c234a51787017e0e10fcb5dfdd60.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1116/article-1116-1642089.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات